Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Personlig hemsida


johan pålsson

Rekommendera Poster

johan pålsson

Störande kan det ju vara, men att man får en radda med irrelevanta träffar beror ju oftast på att man själv inte varit tydlig i sökbegreppet (man kan ju tex. exkludera sidor med orden "hund", "Katt", "barn" för slippa se rena "hem"-sidor).

 

Åtminstone i mitt jobb (som programmerare/UNIX-sysop) så finns många av de riktigt användbara tipsen på "hem"-sidor (ofta tillhörande någon anställt på SUN,SGI osv) som både innehåller tung datatekniskt kunskap samt bilder på hem, sambo och barn.

Ofta designmässiga katastrofer men ändå en guldgruva..

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många tycker att personliga sidor, såsom: Hej jag heter osv. är ett slöseri på plats och skit.

Men jag undrar, är det ok med personliga hemsidor om dom har en snygg design?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är elittänkande att klanka ner på personliga sidor. Man måste ju få ha en personlig sida om man vill, det har ju ingen annan med att göra. Dessutom är det ingen som tvingar dem att besöka sidan.

 

Bra och snygg design är aldrig fel, på personliga sidor eller kommersiella.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men, jag tänkte att när man söker efter någonting så hamnar man ibland på någon sida men absolut ingen fakta om det man sökte efter utan det är Kalle Rallesson's hemsida som bor i Suurfabraa en liten by utanför Kiruna...

 

Sånt är ju plain störande. Men om sidan har lite kul grejer, en schysst design och faktan man sökte så får man väl ha en hemsida, eller hur?

 

Jag menar, är det ok om man har en egotrippad hemsida med ingen annan fakta än sig själv och 19,4 mb ledigt på sin lilla fortunecitysida...

 

/PC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hävdar fortfarande att det är OK med personliga hemsidor. För om Internet bara är till för kommersiella företag och så kallade proffs så blir det ju totalt ointressant till slut.

 

Jag tänker vidare och tanken på att Internet bara är till för proffs innebär ju en otrolig stympning av yttrandefriheten. Det räcker väl med att vi vanliga dödliga inte har rätt längre att skriva om personer på våra hemsidor om vi inte frågat om lov. Det är bara journalister och konstnärer som har full rätt till yttrandefriheten på Internet.

 

Är det verkligen dit vi vill?

 

Nä, heller lite skräp i hörnorna än ett rent helvete.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
pontuspilatus

Det beror helt och hållt vad du skall ha den till. Personliga hemsidor fyller sin funktion de också. För min del är alla websidor okej. Personliga som professionella, fula som snygga.

 

Det viktiga med en personlig hemsida är den som skall läsa den. Att skriva en snutt om sig själv och lägga in lite bilder är inte fel i sig. Men vem skall läsa det? De som känner dig vet nog det mesta du skulle skriva ändå, och totala främlingar har ingen anledning att bry sig.

 

Själv är jag kaneraterrorist, och tar bilder på allt och alla i min bekantskap. Jag lägger ständigt upp nya bilder på mina vänner, och har en anslagstavla och mailinglista som är vårt alldeles egna lilla "community". Och jag får dagligen ett gäng besök, bara från dessa folk.

 

Det vill säga, gör en kul personlig hemsida som fler än du kan ha glädje och nytta av.

 

mvh

Pontus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Personliga sidor, och andra sidor, utan syfte finns det ingen plats för på webben. Så är det helt enkelt. Vem går på fullaste allvar in på "Davids Hemsida" om man inte känner David i fråga? Om David däremot lockar med något som fyller allmänt intresse hos de flesta surfare, har hemsidan däremot ett helt annat värde.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...