Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Router/Brandvägg ger mediafilsproblem?


PsYteAk

Rekommendera Poster

Har nyligen fått adsl med bostream som leverantör. Beställde med deras lyxpaket "Speedtouch router modem med inbyggd brandvägg" Som jag för övrigt vill varna för eftersom det inte finns färdig mjukvara till så det går inte att konfigurera brandvägg/router.

Iallafall så är mitt problem att, när jag tar hem/skickar media filer så hackar t.ex. avi filerna och mp3 filerna låter väldigt mysko(för mycket diskant). Även fast filerna fungerar och låter bra hos den jag laddar hem ifrån.

Kan detta bero på brandväggen/routern? Vill ha reda på detta i reklameringssyfte!

/PsYteAk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Att ljud och bild hackar KAN bero på routern, men det är inte säkert.

 

Att ljudet skulle förvrängas som du säger, kan inte vara routern.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skickar ni filerna mellan varandra?

Är det samma fel om du skickar till honom?

Har ni provat olika sätt MSN/ICQ/Kazaa och liknande?

Är det samma sak om han laddar upp filen på nån server?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Direct Connect som fildelningsprogram och jag har även provat att skicka över icq (ta emot går inte pga. brandväggem, som för övrigt inte går att stänga ner)

När en kompis ville ha några låtar av mig (som låter perfekt här) skickade jag över dom via icq och dom hackade något otroligt, samma sak när han tog dom av mig via DC.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det beror på routern eftersom problemen inte fanns när jag hade en anslutning genom vanligt modem.

Om bostream får mjukvaror så att jag kan konfigurera den, kommer jag då att kunna lösa problemet så att mediafiler kan skickas problemfritt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...