Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken fläkt passar?


Kevin2

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett Geforce 4 Ti 4400 kort från Abit. Fläkten surrar av bara fan sedan en tid tillbaka. Skruvade loss den och rengjorde den från damm, vilket gav resultat, tyvärr bara för 10 minuter sedan började oväsendet igen. Nu måste jag alltså skaffa en ny fläkt.

Problemet är bara att jag inte lyckats ta reda på vilken fläkt som passar. Dimensionerna (orkar inte ta ut kortet igen och sitta och mäta) och strömstyrkan går inte att hitta någonstans känns det som.

Någon som kan något om detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också ett GeForce Ti-4400, men av märket Inno3D.

Hur som helst så är det någorlunda standardiserade hål som finns på GeForce 4 korten.

 

På min hade jag två olika typer av hål. En uppsättning som användes av den totalt otysta medföljande fläkten, och två hål till som satt mycket längre isär.

 

Jag köpte denna, som fungerar väldigt bra, och är helt tyst ;)

http://www.gtek.net/?mode=item&id=647

 

Den har "armar" som gör att du kan passa in den på nästan vilket kort som helst. Lite knepig att montera, men om man bara tar sig tiden och gör det lungt så blir det superbra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Har kollat in den fläktlösa kylaren och dessutom thermaltakes geforce 4 fläkt och kylflänsar. Men dessa är för dyra och komplicerade för mig. Vill bara ha en enkel liten fläkt som bara ansluts med en liten kontakt och sedan bara 4 små skruvar så e de klart. Vet dock inte vilken fläkt som passar. Spänningsstyrkan och storleken är okända för mig...tyvärr. Har mejlat Abit men de har inte svarat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spänningen och skruvdimensionen är standard. Det som kan bli problem är som sagt skruvhålens placering.

 

Ta en titt på ditt grafikkort och notera hur hålen är placerade. Sedan är det bara att jämföra med en fläkt som intresserar dig.

Jag tror att du ganska lugnt kan köpa en fläkt som säger sig passa GeForce 4.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...