Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Okalettos

Spara som Word 2000 i Word XP?

Rekommendera Poster

Okalettos

Hej, jag kör Office XP Pro.

Jag undrar hur det fungerar med filformaten mellan Office 2000 och Office XP. Är t ex Word 2000 "framåtkompatibel" med Word XP, eller bör man spara i ett speciellt format i Word XP för att det ska fungera till 100% i Word 2000. Samma fundering för övriga officeprogram.

Det närmaste jag kan hitta är Wordformatet RTF, men jag vet ju inte vad som "händer" när man sparar som så, Officehjälpen är inte mycket till hjälp heller tycker jag (kanske letat dåligt?).

Jag skulle vilja ha ett Word2000-format, om det nu inte är så fiffigt att det är kompatiblet fram och tillbaka..

Mvh.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
XL-Dennis

Hej,

Office 2002 <-----> Office 2000 fungerar generellt sätt bra.

Om du använder dig av VBA (programmering) eller har skapat diverse objekt kan det dock bli.

Mvh

Dennis

Besök Sveriges ledande oberoende webbplats om MS Excel: http://www.xldennis.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Erki

På Microsofts hemsida säger man

Blir det problem om jag vill dela filer med användare som kör tidigare versioner av Office?

Nej, inga problem. Dokument som skapas i Office XP kan användas i Office 2000 och Office 97 (med undantag av Microsoft Access).

Access-användare: I Access 2002 används filformatet från Access 2000 som standard. Om du väljer att använda det uppdaterade filformatet för Access 2002 kommer filerna inte att fungera ihop med Access 2000.

Office 95-användare: Du kan välja att spara Office XP-filer i Office 95- format. Alla filer som du sparar eller skapar i Office XP och planerar att öppna i Office 95 måste sparas i Office 95-formatet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
erik6

Av olika skäl valde Office 97 direkt när jag började använda det att rekommendera mig att spara i .rtf -format.

Det funkar utmärkt för mig och mottagarna utom om jag har bilder

för .rtf sparar inte bilderna komprimerade ex

32MB som .rtf

5MB som .doc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...