Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jani Andersson

Beröm

Rekommendera Poster

Det är alltid kul med beröm, men jag måste förtydliga några saker här.

Så här är det. IDG är ett affärsdrivande företag som består av en rad mindre företag kan man säga - där CS är ett och IDG.se ett annat. Utåt ser det ju ut som att vi är ett enda stort förlag, men pratiskt består vi av ett tjugotal småföretag med eget budgetansvar och där alla har hårda krav på sig att gå runt.

Det är därför tidningarna har annonser i sina pappersutgåvor och därför de har annonser även på webben. CS har tillochmed en egen redaktion för webben - och har valt att delvis finnansiera verksamheten med banner-annonser.

Så till eforum då. Utan att på något sätt gå händelserna i förväg måste jag upplysa om att eforum nog är den enda av IDG.ses tjänster som idag saknar annonser, vilket i längden nog inte kommer att hålla. På ett företag är det så - det måste gå ekonmi i allt. IDG.se är nämligen precis som CS en egen avdelning inom IDG med en eget budget som ska fördelas på tjänster och innehåll.

mvh

Jani Andersson

idg.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara meddela er på IDG att detta diskussionsforum är enligt mitt tycke det förnämsta föregångsexempel på en perfekt implementering av en websida!

Inga banners, inget java krafs inget onödigt utan snabbt, effektivt, rakt på sak samt endast minimalt med grafik. Kort sagt ett föregångsexempel 97.5/97.5 tomterenar.

CS tidningen följer nästan samma förnäma implementering och får då 91.3/97.5 tomterenar (deras banners drar ner betyget. Onödigt tycker jag, då tidningen förmodligen överlever utan dessa)

Jag har sett en hel del utav nätet även innan bannerspyende företag kom ut på nätet, och era sidor påminner om hur internet såg ut då det främst var ett högskoleinfluerat närverk. Kort sagt stilrent, rakt på sak och lätt att hitta den information man söker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...