Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skriva ut word filer


Wippika

Rekommendera Poster

finns det någon applikation eller liknande att installera på en iis server om man vill kunna skriva ut wordfiler på en hemsida???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det blir snarare klienten som måste installera word för att kunna se filerna.. eller så får du ha ngt script som konverterar dem från word till html... då kan ju alla se dem.. eller vill du ha en knapp på sidan dfär jag kan skriva ut ett dokument på din skrivare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

word finns installerat på alla datorer då detta ska vara ett intranet. jag vill att när användaren klickar på en länk till en wordfil så ska den öppnas i webläsare???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om datorerna är korrekt installerade skall en länk till ett worddokument, resultera i att dokumentet öppnas av word i webbläsarens fönster.

 

Om det inte fungerar så idag beror det nog på att klienterna inte är korrekt konfigurerade.

 

/foo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clas Ericson

Det foo skriver är korrekt under förutsättning att OS och webbläsare kommer från Microsoft. Annars får du upp dialogrutan för att öppna/spara filen och det är inget som man med lätthet kommer ifrån.

 

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Gladh

Gör inte alla OS och webläsare det?

 

:)

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clas Ericson
Gör inte alla OS och webläsare det?

Nja, i IE öppnas ju office-dokument direkt i webbläsaren som förvalt. Det var det jag menade.

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Gladh

Jag tänkte mer på att kommer inte alla OS och webläsare från MS?

 

:)

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clas Ericson
Jag tänkte mer på att kommer inte alla OS och webläsare från MS?

Då har jag förmånen att upplysa dig om att hur stor dominans MS än har så finns det fortfarande organisationer som har blandade eller icke-MS miljöer. Jo, det är säkert! :-)

 

//Clas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...