Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flaskhals - To be or not to be...


JANspeed

Rekommendera Poster

Something is rotten in the state of Sweden.

 

Postade tidigare en tråd angående mina problem med Bredbandsbolaget. Eller snarare Telias och Bostreams problem med Bredbandsbolaget.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=364651

 

För närvarande tankar jag i 19 Kbyte/s från en kompis som har Bredbandsbolaget. Den här gången sitter jag på ett Telia ADSL abonnemang rakt ut i ethern! Nånting måste ju flaskhalsa mellan typ skanova och BBB? Är det bara jag som har detta problem?? Eller finner sig alla i detta?

 

/JANspeed

 

Ps. Har för övrigt testat med TPTest, ping och traceroutes men alla ger normala utslag enligt bolagen i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, vad ska man säga...jag har liknande problem fast inte åt på det sättet...

 

normala utslag ?

när jag kör traceroute från min maskin hemma så ser jag tydligt hur bredbandsbolaget routas ut ur sverige, ner till amsterdam för att sedan studsa till london o sedan studsa in i rätt land igen.

 

det är så enligt bredbandsbolagets kundtjänst att bolaget som jag ska till som i just detta fall heter telenordia inte vill "peera?" i stockholm...

 

vilket juh om inte annat höjer pingen mot mina kära spelservrar på internet och troligen också sänker hastigheten.

 

weee...strålande tider..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka gärna in dina loggar till support och klaga. Nån gång måste det ju inse att det är nått fel nånstans.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom e inskickade o jag fick ungefär det svar jag gav dig tidigare..

 

tyvärr...jag ids inte bråka med telenordias support...dom är redan väl medvetna om problemet men vill nog inte ge bredbandsbolaget fördelar på deras servrar...för telenordia nissar med adsl har en ping på 40-70ms, medans om de tog bort flaskhalsen som att tvinga BBB skicka paketen genom Holland o England så skulle vi på BBB få en ping på ca 10ms istället för det nuvarande 70-120ms

 

ligger mycket prestige i ping..=/

och fick bredbandarna lägre ping än deras egna kunder blir juh säkert dom tokiga eller hur..jävla internet!!! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att ladda ner från fragzone.se som anänder sig av BBB. Jag har 5 mbit Bostream själv och får ett medel på ~30Kbyte. När jag istället laddar från fragzone till sunet får jag 200Kbyte/s.

 

Så nog är det något problem alltid :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste ju gå att göra nånting åt detta. Kan inte Computer Sweden eller nån annan tidning på IDG undersöka och skriva en artikel om detta så att det blir uppmärksammat? Förutsatt att jag inte är den enda med detta problem förstås.

 

Klart kränkande mot oss kunder att påstå att vi skulle ha den hastighet som de utlovar när vi inte har det.

 

Alla som råkat ut för detta problem med BBB och Bostream, posta gärna. Så kan jag hänvisa tråden.

 

Är det någon som inte har problem mellan BBB och Bostream/Telia så posta gärna det också.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...