Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP på gammal dator med gammalt grafikkort....


Dada

Rekommendera Poster

 

Tja Tja!

 

Skulle vilja köra win xp på min 450Mhz dator med 128mb i ram.

Någon som vet hur det går? Enligt XP:s systemkrav ska det ju gå...

Någon som har erfarenhet av det och skulle kunna ge mej ett hjälpande ord?

 

Blir det mycket "lagg" i xp på så gammal dator?

 

Dessutom: Var kan jag hitta drivrutiner för ett voodoo2-grafikkort till XP?

 

/Dada

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Jag kör Win XP på en Pentium II 450MHz och det funkar fint, är nästan snabbare än Win 98 av någon anledning...

 

Så det är inga problem.

 

Angående drivrutinerna så finns det drivrutiner som följer med Win XP, vet dock ej om ditt kort ingår. Annars kan man troligtvis köra med de gamla drivrutinerna...Jag kör mitt modem på Win 98 drivrutiner...

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mer minne o mer minne...

det mesta beror juh på vad du ska använda burken till, ska du surfa på internet och läsa email räcker väl 128 MB ram utmärkt bara man fimpar en del services...

 

direkt efter uppstart tar mitt XP inte mer än 65 MB minne o då har jag hälften kvar att webba o emaila mig på, det räcker länge...

 

bara man inte måste spela spel så...

 

tjox säger jag..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kasnke du har rätt. Mängden minne du behöver baseras på vad du vill göra med datorn.

 

Xp kommer att fungera med 128 MB, men om du exempelvis starta IE, ett mailprogram samt tittar på en streamad film i Mediaplayer så tror jag att datorn blir lite seg i växlingarna mellan programmen.

 

men å andra sidan blir det nog inte mcyekt värre än vad det är med nuvarande operativsystemet. Även där borde minnet ta slut.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...