Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur hade ni lättast byggt denna site?


Xtreme

Rekommendera Poster

Har nu tänkt att ändra lite skaker på följande site " http://relaxed.at/corpus ", men upplägget kommer vara det samma samt att jag använder samma bakgrund på alla sidor etc.

 

När jag byggde sidan första gången i Dreamweaver MX så gjorde jag förstasidan med alla ramar etc och sparade den som index, ändrade den lilla text som finns samt bilden och sparade sidan som annat namn och har inte använda någon CSS eller liknade. Undrar om detta verkligen är det smidiagate sättet, hur hade ni byggt upp sidan, i Dreamweaver?

 

Sidan kommer som sagt ha samma bakgrund och header på alla sidor. Den avgränsande ramen ska ha en liten 3D effekt men inte så mycket som vanlig border 1 ger, utan som den ser ut nu. Ramen ska även ha exakt samma storlek och plats på alla sidor och inte skapa scrooling i webläsaren. Viktigt är också att sidan ska se och fungera lika bra i alla större webläsare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade byggt den som den är, fast med CSS och jag hade byggt den i NotePad eller liknande.

 

----------------------------------------------------

M.V.H. Zyndrof.NET

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med en del CSS tagar är väl att det inte funkar lika i alla läsare? Vilka CSS tagar hade du använt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är bra med CSS är att det som inte fungerar visas inte. Så använd det du vill.

 

----------------------------------------------------

M.V.H. Zyndrof.NET

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...