Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HIMEM.sys bland annat!!!!!


Curzer

Rekommendera Poster

tjena alla!

satt å lästa Öjjes missöden =(

men nu e det så här jag gjorde samma misstag men kanske tilloch med klantigare, jag har winXP på min dator o skulle rensa lite på en 486:a och de VIKTIGA filerna i c: ansåg jag vara skräp och kastade dom....*snyft* (arrrggghh varför var dom inte dolda...)

men nu sejer den om jag försöker starta den normalt Ogiltig systemdisk...

och genom DOS sejer den HIMEM.SYS saknas kolla att den finns i windowskatalogen....

 

min fråga är: vilka filer kräver Windows95 för att starta, och finns det nått sätt att Återställa filerna som jag raderade?? dom ligger i c:/RECYCLED såg jag

MEN dom heter inte som dom ska dom har döpts om till DC0.* DC1.* DC2.* osv osv men ändelserna är rätt tex. .SYS .BAT osv...

 

vågar inte chansa o döpa om dom utan funderar på om man bara kan återställa filerna eller plocka de viktiga från en annan dator (har en till 486:a med win95)

Alla tips jag kan få är välkommna, Tack på förhand

hoppas ja får svar så fort som möjligt

 

//Curzer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo en sak till, jag har ingen win95 cd eller disket, men om det är nån fil man måste ha kan jag möjligen ta dom från win98???

 

om ingen kommer på eller vet hur man gör detta så skulle jag nöja mig med o få veta hur man gör en ny installation utan att behöva radera (formatera) dom grejerna jag har på disken...

har ett program och ett par mappar jag hällst vill ha kvar,

 

Jag sitter vid datorn hela kvällen idag 2003-2:a Januari 17:55 =)

så om ni kommer med några tips så testar jag dom på en gång!

Tack igen

 

//Curzer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror att det ska kunna gå och ta filer från 98ans om du har 95ans...antar att skillnaden är att 98ans är nyare ..men de är väl samma syfte?

//orsäker ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, kan testa, men behöver namnen på filerna som win95 behöver för o starta först =)

 

tack för infon i alla fall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...