Just nu i M3-nätverket
Jump to content

RAM-minnena funkar inte

Sasja

Recommended Posts

Har snott två minneskretsar från en kompis... okej snott och snott, fått. Vardera är på 4 mb tror jag.

Hade tänkt stoppa in dom i min 486:a MEN datorn vägrar använda dom. Dom är från en Compaq-dator har jag för mig...

Varför går inte detta och kan man göra något åt det?

MER ONÖDIG INFO.:

Det är en prislapp på dom... ni vet sånna som finns på varje vara i ett varuhus t.ex. På dessa står det 003.67

Vet inte om det kan hjälpa tror inte det iaf =)

Och på varje sån här svart liten krets på kortet står det följande

SI 9748

S4004SE7DJ

-06

Stoffe eskimå

Säker på att dom sitter fast i datorn? Till dom i min ena dator måste man använda hammare för att få fast dom...

HAMMARE!? Våldsam människa! =)

Säker på att dom sitter fast i datorn?

Jodå, eftersom datorn ger ifrån sig ett felmeddelande i ett tidigt skede i uppstarten.

Kommer inte ihåg just vad som står och vet inte om det kan hjälpa, men om det hjälper så tar jag reda det åt er om ni tror att det går att fixa... =) Krångligt detta...

[inlägget ändrat 2003-01-02 16:58:26 av Sasja]

Är du säker på att minnestypen är samma i båda datorerna?

*fluff*

============================

”The future is already here,

it’s just unevenly distributed”

Två kretsar...

I en del 486:or måste minnen monteras fyra och fyra. Hade en sån för flera år sedan. Det gick inte att komma med en, två, eller tre kretsar. Utan det skulle vara fyra likadana.

Kanske det som spökar för dig?

Vad är det för 486a eller rättaresagt vad är det för moderkort? Försök sedan hitta en manual på internet, antingen på namnet på tillverkaren eller nummret på moderkortet. I denna kan de stå begränsningar, tex vilka minnesplatser du skall sätta minnena i eller nått sådant. Det kan alltså vara flera saker som är tokigt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...