Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bränna mandrake med nero


kaptenhaddock

Rekommendera Poster

kaptenhaddock

Hej!

jag har laddat ner mandrake 9.0 (3cds) från sunet och kollat md5sum att den stämmer. men när jag bränner ison med nero 5.5.9.9 så går det inte. eller rättare sagt den verkar bränna hela, men verkar inte kunna avsluta/stänga cdn. den hänger sig vid 100% och cdn står fortfarande och blinkar precis som om den bränner. jag har brännt den i 4x med en hp brännare som har funkat bra hittils i winxp sp1. jag provade även med cdrwin 5, men fick samma resultat, hängde sig på samma ställe... knasigt tycker jag. nån som har en idé?

brännaren är inte trasig eftersom jag har provat att bränna en annan iso och det gick bra...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kaptenhaddock

Tack för svaret, men jag har fixat det...Om nån är intresserad så letade jag länge på internet och upptäckte att just den hp brännaren jag hade (8100i) inte kunde bränna mer än 78:30 min. Mandrake iso:n är på 695 mb eller motsvarande drygt 79 min. Men det gick att uppgradera firmware:n. Fast då fick man göra det med en sony-firmware eftersom hp inte tillhandahåller denna firmware.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Kanske är det dax att kapten haddock köper en ny brännare? hp8100 är väl en ganska gammal maskin. Idag kan man köpa nya brännare (48x) för cirka 500:-

Nästan skamligt billigt.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...