Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nyårslöften


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag hade ett planerat nyårslöfte.

 

Jag tänkte sluta röka. Men nu råkade det vara så att när klockan blev tolv så hade jag en tänd cigarett i munnen så det får vänta till nästa år. Jag menar: Nu har jag ju rökt i år så då är det väl ingen mening längre...

 

Bosse

 

Ps: Har du några nyårslöften som fortfarande hålls?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Att bara sluta röka på en gång är väl rätt svårt? Är det inte lättare att trappa ner? Jag är inte själv rökare, men det låter i alla fall lättare...?

 

Har du några nyårslöften som fortfarande hålls?

 

Mitt enda nyårslöfte är att jag inte ska lova något jag inte kan hålla!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

röker inte heller - men du kan ju trappa ner lite på det så det inte blir så jobbigt nästa år ;)

 

mitt var att göra en storstädning i mitt rumm :o

 

än så länge har jag inte gjort det iaf men det blir nog någongång under sommaren då det inte är lika stressigt ;)

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Har slutat med nyårslöften ;)

Det är så svårt att hålla löftena ändå, tycker jag.

 

Vill du sluta röka så trappa ned, som de andra skriver. Strunta i plåster, tuggummi och allt vad de hittar på. Det hjälper inte ändå. Trappa ned och rök mindre och mindre.

 

En del menar att man ska kapa det rakt av, men det beror på hur man känner för det. De menar att det är det bästa sättet att sluta på. Försök att välja bort situationer som förknippas med ciggen för dig. Kafferasten, den där "femminutaren" också vidare vad du nu har för rökvanor :)

 

Jag röker själv, så jag vet hur svårt det är att försöka. Har själv provat, men det har aldrig lyckats.

 

Lycka till!

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Prova att halvera din rökning istället. Det kan vara ett bra tips då det blir lättare att sluta sedan. Klart att du ska fortsätta att försöka sluta röka! Du har ju hela året på dig eller?

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ de givna råden, de låter ganska så bra.

 

Sedan har jag ett till att ge, som jag nyligen läste just inför nyår och detta att lovaslutaröka problematiken.

 

Prata med en vän eller än hellre professionell hjälp om att coacha dig. En som kan hjälpa dig komma på rätt spår. Skadar aldrig att följa detta råd även vid andra privata problemställningar. Tror det var en artikel i DN som jag läste, så du kan kanske hitta den på http://www.dn.se

 

 

Lycka till!

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft ett nyårslöfte eftersom jag alltid varit störtsäker på att jag skulle komma att bryta det.

Nyårslöften är onödiga.

 

----------------------------------------------------

M.V.H. Zyndrof.NET

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Nyårslöften är onödiga.

 

Finns nog en och annan som har lyckats med sitt nyårslöfte och därigenom så borde det kanske inte vara onödigt? Jag skulle nog se det som ett sätt att motivera sig, en personlig kamp mot ens eget löfte...Visst kan man lova sig själv saker men det blir kanske mer formelt!?

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vaken än, dessvärre.

Jag lovade förra nyår att baka bröd hemma EN gång i år. Jag fixade inte det. Började på en datakurs och har inget annat i skallen. *skämsig*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du sluta röka så trappa ned, som de andra skriver. Strunta i plåster, tuggummi och allt vad de hittar på. Det hjälper inte ändå. Trappa ned och rök mindre och mindre.

Det där är inte riktigt sant. Om du använder plåster så tar du avvänjningen i flera steg. Istället för att fullständigt dum i huvudet, komatos, heldeprimerat och ha ont i revbenen, så blir man lite smådeppig och okoncentrerad 3 gånger. Betydligt lättare...

 

 

/MH som just har ett återfall efter att ha slutat i 6 månader.

 

En annan bra grej är att börja träna. Jag missade den detaljen. Har gått upp 3 hål i bältet...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nyårslöfte får väl bli att nästa nyår inte ska firas i en hiss som fastnat på femte våningen... speciellt inte med fem andra totalpackade personer som börjar fundera på att dra av raketer i hissen "så det händer nåt på tolvslaget iaf" ;)

 

Kan tillägga att efter fem minuter kom vi på att hissdörren faktiskt gick att öppna trots att hissen fastnat :D

 

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com - nere till db.com får tummen ur...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå över till snus istället.

Ok, det är fortfarande nikotin och vanebildande, men det är inte lika dyrt eller lika farligt som att röka.

Lungorna tar inte stryk av att man snusar, så man får toppkondition igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, är det då inte bättre att nyttja ex.v. niktionplåster.

 

Man slipper bära omkring på en dosa, inte dra åt sig äcklade blickar---

 

Visst - det blir billigare med snus (? jag gissar ?) men man slutar väl röka för att man vill bli av med en ovana? Inte skapa sig en ny, om än omtvistat mildare mot kroppen.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rökte i 11 år, blir lätt en vana efter ett tag...

 

Jag försökte först sluta tvärt, gick åt skogen :)

 

Använde sedan nikotintuggummi, då gick det bättre!

Både vanan och begäret på en gång blev för mycket, tror jag.

 

Nu rökfri sedan -92 , inga återfall.

 

 

-------------------------------------------------

Favorit i repris: Vilka är det mest synd om i nätverket?

Svar: IP-stackarna ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps: Har du några nyårslöften som fortfarande hålls?

Hmmm... Det slulle väl kunna vara att inte börja röka detta år... ;-)

 

/Stefan - rökfri sedan födseln...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå över till snus istället.

Ok, det är fortfarande nikotin och vanebildande, men det är inte lika dyrt eller lika farligt som att röka.

Lungorna tar inte stryk av att man snusar, så man får toppkondition igen.

 

Där har du fel. Att snusa är mycket värre än att röka!

 

----------------------------------------------------

M.V.H. Zyndrof.NET

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Det där är inte riktigt sant. Om du använder plåster så tar du avvänjningen i flera steg.

 

Jo, men du tillför hela tiden kroppen nikotin. Plåsterna baseras på hur mycket du röker t ex en ask om dagen. Sedan trappas styrkan klart ned.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...