Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför ska det vara så omöjligt?


brorsan

Rekommendera Poster

Jag börjar skolan på tisdag, före det ska jag plugga! ASP är speciellt. Först ska man lära sig saker man inte begriper varför, sen ska pengen trilla ner!! Men det kommer faktiskt tio-öringar då och då :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Skapad
  • Senaste svar

Tja.. blir mycket surfande. Ibland efter säkerhetsgrejer och ibland andra saker, typ eforum :)

 

Sen testar man nya IDS-system, lär sig mer om dom. Gör testinstallationer eller läser på.

 

Sen en gång i månaden samlar vi ihop gångna månadens data och gör en månadsrapport. tar ca 7-8 dagar att göra.

 

Övervakningen tittar man till med några minuters mellanrum.

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först ska man lära sig saker man inte begriper varför, sen ska pengen trilla ner!! Men det kommer faktiskt tio-öringar då och då :-)

 

Det gäller väl allt pluggande? :)

 

Och först när man läser en mycket svårare kurs i samma ämne inser man att man faktiskt fattade lite av den förra kursen..!

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IDS-system

 

?

 

Sen en gång i månaden samlar vi ihop gångna månadens data och gör en månadsrapport. tar ca 7-8 dagar att göra.

 

Aah.. låter tråkigt. Så typ 25% av tiden går åt att sammanfatta resten? :)

 

Jag hade nästan räknat med att det blev en del tv. Brukar alltid bli det för såna som övervakar/vaktar saker på natten.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IDS= intrution detections system. Övervakningssytem.

 

Jo, månadsrapportsgrejjen tar lite tid. Men bara utvecklarna blir klara med nya övervaknings GUIt så ska det gå mycket snabbare.

 

Vi har ingen tv här :( Men det slinker väl ner en och annan nerladdad film ibland :)

 

Månadsrapporterna görs iofs vid sidan av övervakningen så om man blir satt på månadsrapporterna jobbar man nästan normalt ett tag :)

 

3l33t - har kommit över 300 inlägg :)

 

[inlägget ändrat 2003-01-05 04:27:26 av 3l33t]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så e de. HTML var spott i havet. ASP är själva havet. Men fasen va kul. Jag ville ju inte hålla på med programmeringsspråk egentligen men nu kan jag inte släppa det. Fast jag kan ju inte släppa datorn heller :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3l33t - har kommit över 300 inlägg :)

 

Ja jäklar.. förut idag tänkte jag på Brandchefens signatur "Över 500 (o)seriösa inlägg!". Vissa som skriver regelbundet antar man ju har varit här för evigt.. :) Men det visade sig att jag har drygt 700 inlägg (detta är det 728:e) och dessutom har varit medlem längre. Jag tror helt enkelt jag snackar kopiösa mängder skit! :)

 

Dessutom tog det lång tid innan jag började skriva saker här på forumet.

 

Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt.. :o)

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3|33t

Grattis till över 300 inlägg!!!! En bit kvar till Weyland men man behöver ju inte sikta mot nästa universum, det räcker med stjärnhimmlen.

------

Lena

Vänd inte andra kinden till - du blir blåslagen!

 

[inlägget ändrat 2003-01-05 04:49:44 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så e de. HTML var spott i havet. ASP är själva havet.

 

Vad är i så fall PHP? Surt regn? ;)

 

Men fasen va kul. Jag ville ju inte hålla på med programmeringsspråk egentligen men nu kan jag inte släppa det.

 

Samma här. Läste C++ på gymnasiet och tyckte det var skittråkigt. Det gick dessutom åt skogen.

 

Började på LiTH och läste java vilket var skitkul och gick mycket bra. Nu har jag varit inne på php och mysql ett tag men funderar på självstudier i asp samt att lära mig mer om vad .net egentligen är och hur det fungerar.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bit kvar till Weyland

 

Weyland är ouppnåelig, och jag tror på den här teorin:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=330026#330061

 

..även om det finns motbevis:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=373205#373205

 

Men hans bild:

http://kali.dnsalias.com/weyland/

 

..krashade i alla fall mitt IE, så nu måste jag starta om det.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jonasn

Hur lite/mycket kan du? Jag kan ge dig bra länkar om du ska köra självstudier och inte kan det hela så mycket. Jag kan oxå vara fel ute, du kanske är duktig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lite/mycket kan du?

 

Om asp: ingenting alls. :)

 

Men med "varit inne på php ett tag" menar jag att jag har hållit på med det i ett drygt år. Och html har jag lekt med så länge jag kan minnas (dvs sen typ -97 eller nåt).

 

Så jag kan en del om programmering och webbpublicering, men det är nog bäst med en nybörjarguide ändå. :)

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK -det här är vad jag använder. Det ena är verkligen "basic", det andra basic och framåt.

http://www.aspwebb.com/kurs2/

http://www.aspwebb.com/artikel/artikel_list.asp?HuvudID=1&KatID=14

Detta är vad jag nu håller på med. Det finns ju andra oxå men jag tycker att dessa sidor förklarar bra och förståndigt. Som sagt, har inte kommit så långt. Maila mig om du undrar något annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske skulle vara ett kul projekt att programera en eforum-bot :)

 

Kan inte vara så svårt.. det finns ju en autoreply-bot till miranda såg jag härom dagen.

 

Fast det blir ju genast lite klurigare om den ska ge relevanta svar.

 

Men om den där eforum-FAQen.. dvs (som jag har förstått det) en knowledge base över eforums samlade kunskap nånsin blir av, då kan man ju ta svar därifrån.

 

Dvs.. om A och B finns med, svara med FAQ-artikel nr 12345, men om A och C finns med, svara med 54321 i stället.

 

Fast det skulle väl lixom förta hela idén med en faq.. :)

 

Man kanske kan göra en tips-ikon vid såna inlägg, som automatiskt länkar till rätt faq-artikel?

 

*funderar lite*

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej.. ska bara få "fingrarna ur" då.. :)

 

 

Tack!

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

[inlägget ändrat 2003-01-05 05:09:33 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm.. kanske nått som kommer i framtiden. Om ingen svarat på en post inom x antal timmar träder boten in och länkar till en artikel i FAQen. Eller kanske om det som frågas efter är något som frågas efter ofta, t.ex. internet router...

 

Det roliga med en bot är att se hur lång tid det tar innan folk inser att det är en bot.

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga med en bot är att se hur lång tid det tar innan folk inser att det är en bot

 

Jag satt på DC rätt länge och snackade med en bot, fullt medveten om vad jag gjorde. Det roliga var att se alla andras reaktioner. Ingen fattade att jag drev med dem. ;)

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoj med sånt där. Jag och en kompis satt å chattade på nätet en gång i vår ungom och utgav oss för att vara en rockstjärna. Vi förolämpade folk och var allmänt otrevliga. Ingen blev arg för att vi var jobbiga, de bara undrade vad våra skivor hetter etc. De var iofs amerikaner ;)

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...