Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SMS sajt?


Eminos

Rekommendera Poster

Letar efter en bra och enkel sajt där man kan skicka SMS till Comviq registrerade mobiler utan att registrera sig...hälst engelsk

 

Tacksam för tips...!

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letar efter en bra och enkel sajt där man kan skicka SMS till Comviq registrerade mobiler utan att registrera sig...hälst engelsk

 

Jag letar också efter en bra och pålitlig sms-site. Spelar ingen roll om man måste registrera sig, men huvudsaken är att man får skicka några (typ 5) sms om dagen åtminstone. En bonus är om det även funkar till utlänkska mobilnummer.

 

Spray suger stenhårt. Och så ljuger de så förbannat (fritt citerat):

Alla pratar om framtiden. Vi har den! Upplev 3G före alla andra och skicka MMS från vår site.

..typ. (fast de har tagit bort det nu)

 

MMS har inget med 3G att göra, och att skicka 30kB bild eller ljud via epost kallar åtminstone inte jag för "framtiden". Och så får man bara skicka ett sms per dag därifrån nu.

 

Så: alternativ sökes!

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh ja, det var länge sen. Och den funkade ju inte över huvud taget med svenska operatörer på slutet (dvs sista året-halvåret). :(

 

Men annars var den.. okej. För det mesta.

 

edit: ehum.. okej.. jag testade nu och den verkar vara tillbaka! :o

 

Ska bara testa lite då, och se om det funkar.

 

edit 2:

mtnsms is only open for sending sms messages to our own (mtn-SA) customers, in south africa. u can send up to 5 messages per day.

 

for international messaging, try our new service ...smspop.com

 

testar väl den då. :P

 

edit 3: från smspop.com:

$5 for 80 pop's

 

Kanske inte jättedyrt, men jag hoppas isf det är mer pålitligt än via mtnsms och icq. Letar fortfarande efter en gratissite.

 

Aha. Fattade just att ett "pop" inte är detsamma som ett sms. Kostar t ex 2 pops att smsa till vodafone och telia. Comviq verkar inte ens finnas med på listan.

:thumbsdown:

 

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

[inlägget ändrat 2003-01-02 09:36:49 av jonasn]

[inlägget ändrat 2003-01-02 09:39:09 av jonasn]

[inlägget ändrat 2003-01-02 09:43:48 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra webbplats är http://www.clickatell.com/.

De är förvisso inte gratis, ett SMS kostar ca. 40 öre, men man måste förskottsbetala dem. Man får 5 gratis-SMS att börja med ;)

 

Om man skickar många SMS kan det vara bra. Det finns även Windowsprogram att ladda ned, där du kan skapa dina egna adressslistor, och utskicksgrupper, och skicka direkt ifrån.

 

Enda nackdelen är att man får felaktig tid på skickade SMS till Sverige.

 

Jag har testat tjänsten, och tyckte den hade väldigt bra, men pga tidsförskjutningen så dög den tyvärr inte till det jag skulle använda den till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va sjutton, så det verkar inte finnas gratissajter alltså?...jag var säker på att det fanns en hel del, men det var kanske "en gång i tiden"...

 

Jaja...min fråga återstår om nån skulle hitta nåt...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dom kvar det, så behöver man säkert registrering (spray)...och det ville jag inte ha...snabbt och smidigt ska det vara...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni helt bakom flötet? =)

 

www.telia.se har en utmärkt SMS-service. Registrera dig där till Mina Sidor eller Telia Startsida så kan du skicka 10 sms gratis varje dag, samtidigt har du en adressbok så du slipper hålla koll på alla nummer till dina bekanta.

 

Andra oprövade SMS-gratis-tjänster jag hittade:

 

www.icq.com/sms - ICQ:s har fungerat värdelöst för mig!

www.everyday.com - använda förut men fipplade bort inloggningsuppgifterna, telias ÄR bättre!

www.1rstwap.com - Oprövat kort

www.passagen.se - Oprövat kort

www.spray.se - dom ska väl ha?

www.fonetastic.com

 

Men alla kräver nog att man registrerar sig, man kan inte kräva så mycket av en gratistjänst. Jag rekommenderar Telias starkt! Det är proffsigt gjort, fungerar smidigt, inge krångel (hittills) samt en finfin adressbok.

 

Hoppas det räcker! Lycka till!

 

[inlägget ändrat 2003-01-02 14:42:06 av Sasja]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, som du själv säger så måste man registrera sej på alla dessa...

 

En enkel sida med med 2 text-boxes, en för telnummeret och en för meddelandet vore perfekt...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var visst jag som var bakom flötet! =)

 

Fast, varför inte registrera sig? Hur jobbigt är det? Förstår inte problemet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju inse det osannolika i att ett företag skulle lägga upp en sida med bara två textrutor för dig att skicka SMS med, utan att på något sätt få ut något ur det?

Det kostar ju relativt stora pengar att skicka SMS i dagsläget.

 

Så fungerar inte världen... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag har redan medlemskap hos några av dessa sajter, men jag är ute efter...ja...ingen registrering...främst för några polare...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F*n va ni hoppar på mej!...jag frågade bara...;)

 

Men fanns det inte sådana sajter förr?...lr har jag drömt det?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju inse det osannolika i att ett företag skulle lägga upp en sida med bara två textrutor för dig att skicka SMS med, utan att på något sätt få ut något ur det?

Man kan säkert göra en PHP-applikation som gör om sidan till två textrutor och en knapp. :) Och leka lite med headers osv för att sopa igen spåren...

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe eskimå

Det fanns något sånt som man kunde lägga in på sin hemsida med två rutor och en knapp. Med reklam förstås... Men dom fungerade inge vidare så dom är nog borta nu...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är klart, men det är olagligt för det första (om man nu inte bara gör det till sig själv, men i detta fall skulle det tydligen vara en "tjänst" för hans kompisar), och för det andra så är det en himla massa jobb.

 

så fort de ändrar på nån liten sak på sidan så blir det till att redigera koden igen.

 

Men, om jag ska vara ärlig så försökte jag göra en sådan funktion till Vodafones SMS-tjänst (Hantera). Där kan man skicka SMS, som sätts upp på ens faktura.

Hur som helst så ville jag slippa logga in varje gång, men jag fick det aldrig att fungera.Varför vet jag ännu inte, men på något sätt så lyckades Vodafone (som också kör PHP) lista utt att inloggningen inte kom från deras sidor, och sa att "Sidan finns inte".

 

Det hela var mycket märkligt...

Jag använde mig av cURL för de intresserade...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää, nåt arbete skulle jag inte lägga ner på det...har föresten inte kunskapen, inte orken heller för den delen...

 

Jaja...tack iaf...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...