Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem


djuridojjan

Rekommendera Poster

Hallå allihopa ....

Jag har en hårddisk på 120 gb....och har kört i windows 2000...men av olika anledningar så har jag gått tillbaka till windows 98

när hårddisken var under windows 2000 gick den som ntfs och jag formaterade om till fat 32

och nu när jag kör 98:an så hittar den hårddisken i uppstarten..men i kontrollpanelen säger den att det inte finns data på den.

tilläggas kan att jag formaterade den i 4 volymer a 30 gb och har har data på den ena volymen

när jag tar egenskaper på hd:n står det avbrottsnummer 13. Det som finns att välja på att kryssa i är flyttbar eller dma

 

Hoppas någon kan hjälpa mig

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är problemet?

Datorn startar väl? och du har fyra enheter om 30 gb som du kan använda?

Så vad är det som inte fungerar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag formaterade ju hårddisken till fat 32 i 4 volymer när jag hade windows 2000

och jag har fyllt den ena volymen

 

Men nu när jag kör windows 98 så hittar den hårdisken i uppstarten

Men inne i kontrollpanelen så står det att jag har inget använt och inget tillgänglit utrymme ?????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hummm.....

Om jag säger så här.

Instalera om win2000 på datorn på den partion som 98 nu ligger för att komma åt data.

Använd inte win2000 för att skapa partioner om du ska köra 98.

Vet inte varför det inte fungerar med pertioner gjorda i win 2000. Vet dock att många har problem av den typ som du beskriver.

Använd fdisk från dos om du ska köra win98.

(win 2000 har en hel del funktioner när det gäller diskhantering som inte stöds av 98, därav problemen, vilka som spökar i ditt fall, vet ej)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...