Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ericsson skräp


morfar

Rekommendera Poster

Varje nyår efter tolvslaget (24) när jag skall försöka ringa med min Ericsson, och önska gott nytt år, händer det ingenting, det står i menyfönstret att den kopplar och sen blir det inget mer.

Mina vänner som har ett annat känt nordiskt fabrikat på sina mobiler har däremot inga problem.

Är det fler som har liknande erfarenheter?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter märkligt att det skulle ha med fabrikatet på telefonen att göra. Efter tolvslaget är mobilnäten rätt hårt belastade. Om det nu är av intresse så kan jag nämna att jag själv försökte ringa ett samtal på min mobil efter tolvslaget, men fick beskedet att nätet var överlastat (Siemens C35i + Comviq). Att ringa med en vanlig telefon gick dock bra ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

som MD skrev så är tolvslaget på nyårsafton ingen bra tidpunkt att ring/skicka sms (även julafton är en sådan dag där mobilnätet belastas hårt, i Telias nät skickades det ca 3,7milj sms på julafton). Det man kan testa är att gå iväg en bit åt något håll (om du nu inte bort långt ut på landet då får du i värsta fall gå några km...) så du hamnar i en annan cell som kanske är mindre belastad.

 

Vad har du för Ericsson telefon?

 

[inlägget ändrat 2003-01-01 17:32:50 av Cytech]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen är en 868!

I samtliga fall när detta inträffat, har alla inblandade telfoner befunnit sig på samma ställe.(1 Ericsson 2 Nokia) För att ytterligare testa, har vi även provat ringa till varandras telefoner. Ericsson telefonen har inte nått dom övriga, däremot kan dom ringa till min.

Detta har upprepats dom 4 senaste åren.

Vi har samma operatör men olika typer av abonemang.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

då är det inte mycket du kan göra åt det... felet är hårdvarurelaterat och inte helt ovanligt att det uppstår på Ericsson telefoner som har några år på nacken...

 

nåt man kan testa är att byta antenn och rengöra antennfästet (använd en bomullstop och vrid runt den nere i antennfästet för att ta bort smuts)

[inlägget ändrat 2003-01-01 19:23:02 av Cytech]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...