Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gott Nytt År!


LarsSandvik

Rekommendera Poster

Nu är vi redan drygt 2 timmar in på det nya året och inget speciellt har inträffat.

Fyrverkeriet vid Sydney Harbour Bridge var som vanligt mycket fint.

Även i Melbourne hade man ett fint fyrverkeri för ca 1 miljon kronor. Totalt spenderade City of Melbourne ca 5 miljoner kronor på nyårsfirandet.

Visst är det fint med fyrverkerier men jag tycker att det finns bättre sätt att spendera pengar på.

Uppskattningsvis samlades nära 300,000 personer i Melbourne City denna svala, sköna nyårsafton.

En kallfront kom in över staden på nyårsaftonen så +20 grader känns skönt efter flera dagar med ca +35 grader.

 

Gott Nytt År på er alla!

 

/Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avundsjuk småland sverige-16

inga mygg

behöver ej ha champangen i kylen

ett kort tag i en snödriva

räcker gott bastun påsatt

det blir en snörullning framåt natten

 

[inlägget ändrat 2002-12-31 16:42:36 av cita]

[inlägget ändrat 2002-12-31 16:44:46 av cita]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ca 55 grader skillnad mellan Sydney och Östersund ;-)

 

Jag befinner mig i Melbourne, men temperaturen i Sydney är ungefär densamma som här denna nyårsnatt.

Jag kan fortfarande komma ihåg de kalla vintrarna i Sverige och längtar inte tillbaka till dem. Jul och Nyår skall vara mitt i sommaren!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

" Jul och Nyår skall vara mitt i sommaren!"

Nä, mitt i sommaren är det midsommar, Julen är ju midvinterfesten och kan alltså bara firas mitt i vintern.:)

 

 

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

Vad fanns före datorn? Predatorn...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag kan fortfarande komma ihåg de kalla vintrarna i Sverige och längtar inte tillbaka till dem. Jul och Nyår skall vara mitt i sommaren!

 

näe... julen ska firas under den kalla årstiden :) å det har jag hållt fast vid detta år... firade jul i juli då jag var nere i Australien... och självklart även som vanligt den 24:e december :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe eskimå

Mycket fint!

 

Hade faktiskt en av mina webbkameror riktad upp mot himlen, eller, lite sådär halvt ni vet. Så man såg fyrverkerier hela tiden nästan. Av reaktionerna att döma var det uppskattat, framförallt av en polare som bor i Horrmund om ni vet var det ligger :) Där finns två hus och det ena är tomt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...