Just nu i M3-nätverket
Jump to content

mIRC problem!!

TK1

Recommended Posts

Tja tja!

Jag är en nybörjare till mIRC, och jag har problem med att ansluta til någon server. Jag har provat, men de går inte att ansluta till en enda!! HJÄLP!

Detta är meddelandet som kommer när jag försöker ansluta:

Connecting to irc.dal.net (6664)

Unable to connect (Can't assign required adress)

Canceled connect

Men jag vet att dom adresserna finns! Jag har till och med provat med dom som finns "i programmet".

//The Killer

---

This... Is the future

Har du någon firewall igång? hårdvaru eller mjukvaru? Sitter du på en skola eller nåt företag som kanske blockerar aktiviteten på de portarna som är standard för irc-servers? kan bero på många saker.. Men om jag inte missminner mig har det varit problem med dalnet ett tag nu. testa att ansluta till t ex undernet. Funkar det är det hos dalnet problemet ligger och inte hos dig. Nu skall jag äta nyårsmat. mumma. lycka till!

Nej, jag sitter inte på nån skola eller nåt företag. Jag sitter helt enkelt hemma!.. Ja, jag har en brandvägg, Norton Internet Security. Men jag valde att Norton IS automatiskt skulle konfigurera så att jag kunde använda mIRC. Men de fungerar inte ändå! Nu vill jag göra om så att NIS tillåter att mIRC används mot internet och servrar, men jag hittar inte dit man kan ändra. Vet nån hur?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...