Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ser världen ut om 50 år?


Kristianstad

Rekommendera Poster

Natinonalitetsgränser suddas ut och vi blir världsmedborgare.

 

Mina farhågor:

 

År 2052 har USA lagt under sig alla länder och kallar sig USW. Klyftorna i levnadsvillkoren kommer att bli minst lika stora som idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

År 2052 har USA lagt under sig alla länder och kallar sig USW. Klyftorna i levnadsvillkoren kommer att bli minst lika stora som idag.

Jag tror inte den risken finns. Även amerikaner har blivit märkbart mer internationaliserade de senaste 30 åren.

EU är också en bra motpart mot amerikanisering.

 

[inlägget ändrat 2002-12-31 19:07:24 av LarsSandvik]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att man kan upphäva varken gravitation eller G-kraft.

 

Det är egentligen ganska lätt...

Det är "bara" (!) att göra en kraft som arbetar åt exakt motsatt riktning med samma intensitet.... Exakt HUR man gör, det överlåter jag åt fysiker och andra välbegåvade personer.... ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EU är också en bra motpart mot amerikanisering.

 

EU är ju bara ett infernaliskt sätt att lura in alla i buren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är egentligen ganska lätt...

Det är "bara" (!) att göra en kraft som arbetar åt exakt motsatt riktning med samma intensitet....

 

Centrifugalkraft - centripetalkraft.

 

Visst, det låter enklet. men hur 17 gör man en krafts som motverkar tröghet? Beats me. (inte för ajt jg är nån tsnille ellr nåt).

 

Jag tror itne det är så enktlet, heelt enkelt.

 

Tröghetslagen ochandra lagar är fundamentala för den naturvetenska´p vi känner idag. Inte för att naturvetenskapoen på n¨t vis är känd föratt alltid har ätt, men vad vi idag "vet" bygger ändå på att tröghet, friktion och gravitation finns. Om det vi har forskat fram nu stämmer är det intr jgort i en gri sblint att "omvända" de lagarna.

 

Men å andra sidan trodde ju "vetenskapsmän" på fullaste allvar att jorden var platt och lite senare att allt annat (stjärnor och sånt) kretsade runt den, så jag tror vi ska vara lite försiktiga att hugga naturvettenskapliga "framsteg" i sten.

 

(och för de som inte fatatt de tän: jag har varit färdigt på nyårskalas nu. Skönt att man är av med det där jäkla 2002, det tog sin tid.)

 

:oD

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det kommer helt klart apparater som klarar av att påverka fler av våra sinnen, alltså inte bara ljud och bild som radio och TV, utan även lukt, smak, värme, beröring, etc etc. Vi har nog inte ens snuddat vid detta ännu.

 

Man har lyckats bygga en elektronisk näsa men jag vet inte om man lyckats med att återskapa dofter på elektronisk väg?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett några som skrev "50 år är inte så mycket, kommer nog inte hända SÅ mycket"...lr nåt i den stilen...

 

Asså, för 50 år sedan så fanns inte massor med IT grejer...vafan, IT fanns inte alls då......:) ...Det som är en självklarthet i var mans hem idag...Datorer, Platta Skärmar, sladdlösa hörlurar...Sådant som är barnsligt enkelt att bygga nu och kostar "knappt nåt"...d.v.s. "alla" kan ha det...

 

Inte bara att tekniken går frammåt, den går frammåt Snabbare och Snabbare...det är grejen...

 

Sen tror jag att mycket kommer inte vara sej likt om 50 år...vi kommer nog inte äns att ha några transport-Fordon...lr, nja...kanske...men inte alls i samma form som idag...kanske några sorts dojjor, som varje individ har (ungefär som alla har en armklocka, lr mobiltelefon idag)...som lyfter en ovanför marken några meter (kanske 20-50 m)... och förslyttas snabbt i den rikting lr destination som man tänker på...lr så ger man dojjorna order genom att tänka på något speciellt sätt...säkerheten kommer at vara 100%ig...0-vision...

 

Nu kanske nån säger att jag drar iväg lite för mycket i tankarna, men jag tror faktist inte det...

 

Bra idé om att arkivera dessa tankar föresten...:)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Ni har just nu 1 dygn på er att skriva, innan jag skriver ut tråden på papper och placerar pappret på ett säkert ställe.

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

[inlägget ändrat 2003-01-23 21:32:17 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...