Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Teckenstorlek

Dahlgren

Recommended Posts

Har ett riktigt knepigt problem. Det är nämligen så att IE har en funktion där man kan välja "Visa" -> "Teckenstorlek" -> "Störst, Större, Mellan, Mindre, Minst". Man kan också göra CTRL + SCROLL.

Grejen är att jag har en tabell bestående av tre kolumner och en rad. (Tabellen är tänkt att fungera som en rubrikrad). I den vänstra cellen har jag en avrundning som är en bild (24 * 24), i mitten skriver jag rubriken och till höger har jag den andra avrundningen.

Själva problemet uppstår då man använder IE:s teckenförstoringsfunktion. Rubriktexten blir inte större eftersom den är formaterad med CSS men däremot förstoras höjden på hela raden, det görs plats åt större text alltså. Detta resulterar ju i att avrundningarna (24 * 24) blir mindre än själva datacellen där rubriken ligger och detta ser ju inte alls fint ut.

Är det någon som vet hur man gör för att eliminera det här problemet så vore jag väldigt tacksam.

Mvh

Hmm kanske genom att ange egenskaperna för tabellen med CSS. Då kanske tabellen behåller sin storlek?

Almir - ...

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...