Just nu i M3-nätverket
Jump to content

HemPC

Neptunus

Recommended Posts

Jag fick följande erbjudande på HemPC och undrar följande. Grafikkortet heter 128 MB ATI Radeon 9700 TX. Jag kan även välja på 128 MB ATI Radeon 9700PRO. Hur mycket bättre är detta kort ? Är det någon skillnad på att spela spel på en platt skärm mot en vanlig ? Hänger bilden med lika bra ?

CJ Björkdahl

TX-varianten är en underklockad pro-variant "utvald" för dell. 260 MHz istället för 275 MHz. Den går att klocka upp och köra i 300 MHz.

Så mitt råd är att ta den billigare.

http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_8913202.html

Är man väldigt kinkig så kan man lägga märke till att platta (LCD) skärmar laggar lite jämfört med CRT-skärmar. Men idag så är skillnaden liten. Får du den platta skärmen "gratis" så välj den.

Annars skulle jag ha valt en större CRT-skärm. Pengarna en platt skärm av hög kvalitet kostar, räcker till en oerhört bra 21-tums CRT. Då är valet lätt.

MVH

pedagogen

Beroende på prisskillnaden mellan TX och pro modellen så kan det va värt om det är mindre än 500kr skillnad. Annars kan du alltid klocka upp TX varianten som Björkdahl sa.

CJ Björkdahl

Jag hade valt TX och klockat upp den. Eftersom det är exakt samma kort, fast underklockat. Köp ett spel eller några goda bira för den där femhundringen istället..

MVH

pedagogen

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...