Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pålägg


lillen_009

Rekommendera Poster

Någon som vet vilka pålägg på produkterna som datorbutikerna på nätet tillämpar. Dagligvaruhandeln ligger på runt 5% och möbler runt 20-30%, men vad har datorbutikerna. De som har butik vet jag har högt pålägg (ofta upp till 50%), men hur har de på nätet - typ Komplett, Datorbutiken.com, itbutikken.dk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagligvaruhandeln ligger på runt 5%

 

Glöm det..om du med dagligvaruhandel menAR tex. din lokal ICA eller Konsumbutik. 5% täcker inte ens lönekostnaderna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gissning är ca 30-40 procent. Beror ju på vad som är "hypat", och säljer bra.

 

Det värsta jag har sett är dock järnaffärer, som ibland har 200% pålägg på vissa verktyg (dvs. köper in för 100, säljer för 300). Ugh...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30-40% möjligtvis när det gäller kablar och adaptrar, det är inte ovanligt att t.ex. patchkabel köps in för 5:- och säljs för 50:-. När det gäller "elektroniken" ligger de dock inte på några 30-40% snarare närmre 10%. Även ännu mindre när det gäller butiker på nätet.

 

[inlägget ändrat 2002-12-30 20:37:37 av Wertok]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar i mitt första inlägg pålägg på 50& och inte 5% (tryckfelsnisse var framme). Ursäkta...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag tror inte är några som har en marginal

på bara 10%.

 

Jag tror marginalen ligger mellan 40-60% i marginal.

Sedan är helt ointressant för en kund att veta hur mycket företaget tjänar. Det viktigaste för en kund är ju att få bra priser och bra service.

 

Om du undrar något skicka mail till: bfred@cediuminvest.se

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig om att bra service och snabba leveranser är värt en hel del. Försök dock inte slå i mig att t.ex. datorbutiken.com ligger på 40-60% pålägg.

 

Har ni något fel på er hemsida: http://www.cediuminvest.se

 

?

[inlägget ändrat 2003-05-16 20:51:41 av Wertok]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos ICAbutikerna tjänar butiken 40-60% på alla konfektyr och klädbutiker som Kappahl har en marginal på 60-90%.

 

Eftersom jag tyvärr inte är aktieägare i Svenska Shoppingssajterna AB ( Datorbutiken.com) kan ju tyvärr inte ge något exakt svar om marginalen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...