Just nu i M3-nätverket
Jump to content

FTP

Wally B

Recommended Posts

Hur fan gör man för att ladda upp filer till FTP-server med Explorer i Windows 98?

Min tjej har ju ovanstående hemma.

Själv har jag ju givetvis inga problem med min Mac o Netscape. Bara att dra filen o släppa på fönstret.

/Wally

Erik Gustavsson1

Vet inte hur det funkar i W98, men i W2k är det bara att dra och släppa eller "copy-paste" ...nästan lika smidigt som på en mac med andra ord....

Det borde ju fungera likartat på w98 då "-Explorer är integrerat med operativsystemet" enligt M$

mvh

Erik

Erik Gustavsson1

..fick inte ens med någon manual när jag köpte min PC... (fick "sno" ett Win98 s/n av en kompis)..

Ska klaga hos leverantören....

/E

Jonas Wikström

Inte snällt mot poolaren.

Du har inte funderat på att ladda ner ett FTP program istället typ CuteFTP ganska enkelt för någon som inte har vanan inne..

/// Jonas

Jo, det vet jag ju, men frågan kvarstår, och det v erkar som att man tydligen INTE KAN ladda upp filer till en ftp-server med hjälp av värdelösa Explorer.

FÖr övrigt är Cute FTP knappast ett lätt program att använda för en ovan användare...som min tjej.

Nu är jag ingen PC-klippa men jag VET att det finns enkla FTP-program för PC som inte kräver en ingenjörsexamen i datorkommunikation.

Nån vänlig själ borde väl kunna besvara frågan om vilket FTP-program för PC är enklast för nybörjaren?

Sen ska du nog inte sälja din tjej för billigt, vi tjejer kan mycket mer än du tror ;))

Petra

PS, om det finns ett program på svenska är det ju enklare, då lär man sig fortare om man inte kan slänga sig med proffsuttrycken.

Klas Karlsson

Cute ftp eller WS FTP eller FTP explorer

har alla gränssnitt som likanar utforskaren i windows, vilket gör dem hyfsat lätta att använda...

Alla finns på www.download.com sedan är det bara att skriva in "ftp" i sökrutan, kolla att nedrullningslisten brevid står på PC (det gör den om man surfar från en PC, annars kan man ställa den manuellt) och trycka på search så kommer en massa ftp program upp, ink. ovanstående, som man kan ladda ned....

Erik Gustavsson1

Tja, han gav mig det ganska frivilligt över telefonen.. har fått manual och CD nu, så dö pråbbläm is sölved...

CuteFTP är bra..

/Erik

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...