Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extra hårddisk


csommar

Rekommendera Poster

Hoppas på hjälp.

 

Jag har uppgraderat en gammal dator för min syster med en hårddisk till. Problemet är att när jag skulle koppla in hårddisken som slave efter den första hårddisken så räckte inte kabeln till. Jag kopplade då in hårddisken som Secondary slave efter Cd spelaren. Jag tycker bara att hårddisken blev väldigt slö. Funkar fint i utforskaren men när jag startar upp The Sims som ligger installerat på den disken så tar det en väldig tid. Det gick fortare när spelet var installerat på c: . Kan det vara så att det blir en krock för hårddisken ligger på samma kabel som Cd:n

Spelet är ett original så man måste starta ifrån Cd:n. det går inte att lägga spelet på C: för det får inte plats.

 

vad göra Skall jag byta kabel och lägga d: som slave efter c: ?? Hjälper det ??

 

 

Sommar

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste lägga d: som slav efter c:

Nu kör du cdn och spelet på samma idekontroller och dessutom bromsat av cdn.

Det finns dock risk för att d: kommer bromsas av den äldre disken c: när de kommer på samma kontroller men det bör bli bättre (bör=hänger delvis på operativsystemet, DMA osv.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle kunna prova med att byta plats på cdn och den nya hårddisken genom att strapa om disken till primär och cdn till slave (du behöver alltså inte flytta på dom fysiskt).

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...