Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Memory stick duo

Flugfiskarn

Rekommendera Poster

Jag kan inte hitta nå'n shop för minneskortet till P800:an.

Kan ni?!

Livets mening i korthet:

generositet, nyfikenhet, älskog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag vet iofs inte vad du är ute efter,"

I produktbladet står att man kan köpa extra minneskort upp till 128 MB.

Behöver man ha ett WAP-konto till telefonen? Jag har det inte, utan bara ett Comviq MMS Internet-konto. Och jag har inte noterat att jag missat något då jag wappar, som är en fröjd jömfört med tidigare SonyEricsson modeller. Snabbt och stor display!

Länk till kommentar

I produktbladet står att man kan köpa extra minneskort upp till 128 MB.

Det står det inte. Det står att P800 stödjer 128MB MS Duo. Men det står _inte_ när du kan köpa dessa.

Nu i vinter skulle ev. 32MB-varianten av MS Duo lanseras och 128MB-varianten lär nog dröja.

Länk till kommentar

Jag har i och för sig inte fått min P800 ännu.Men jag misstänker att minnet inte räcker till så värst många Saxonlåtar;-)

Eller vad säger ni lyckliga som redan fått den?!

Livets mening i korthet:

Länk till kommentar

Näe. Nått riktigt mp3-alternativ är den inte. Inte när det finns 10GB iPod för 4.500kr.

Men det är en j*vligt kul pryl! En vecka i en stuga i skogen med släkten blev t.o.m trevlig tack vare den :)

Länk till kommentar

Sony har upptäckt att den tekniska specen för MemoryStick inte räcker till för större kapacitet. Därför lanseras i vår en ny standard - Memory Stick Pro - med kapacitet från 256 MB och uppåt. I vanlig, flashig, sonyanda så är inte de båda varianterna kompatibla annat än möjligtvis utseendemässigt. Ingen tvekan om att Sony gör bra grejer och kommer med innovativa lösningar men när det gäller att upprätthålla kontinuitet och att låta kunden kunna växa med sina prylar så verkar dom föredra att kunden köper nytt.

---/samoht

Länk till kommentar

Snälla , säg att du skojar!

Det får ju inte bara vara sant detta!

Livets mening i korthet:

Länk till kommentar

Jag har varit i kontakt med Dustin, Plusfoto & Data och scandinavianphoto och alla säger att de inte har någon information om DUO varken om storlek eller pris eller när de kommer

Jag har dock sett en pressrelease från sony.europe där det står att en 64 Mb version skall finnas i affärerna i Europa från december 2002. Så vad som hänt vet jag inte.

här är länken:

http://www.sony-europe.com/presscenter/PressShow.x?articleid=837

Angående storleken så har jag sett på denna sida:

http://www.memorystick.com/en/ms/variety.html

Att det finns en MagicGate Memory Stick Duo och om man tittar på bilden brevid så verkar den ha 128Mb minne.

Martin Berg

[inlägget ändrat 2002-12-30 20:26:00 av Martin Berg]

Länk till kommentar

Att det finns en MagicGate Memory Stick Duo och om man tittar på bilden brevid så verkar den ha 128Mb minne.

Det verkar renatav som att den är komaptibel, eller ...

Livets mening i korthet:

Länk till kommentar

Detsamma gäller denna länk, dvs 64MB versionen för Europa är utrustad med Magicgate (ick!).

Men uppenbarligen finns tekninken redan för att göra 128MB MS Duo, Sony har bara valt att vänta av marknadspolitiska skäl.

Länk till kommentar

Jag har oxå letat lite på webben och just denna sida med 128mb varianten var en av dom första jag stötte på.

128Mb tycker jag är okej, även om det är i minsta laget. Men funkar denna till vår kära P800a ?

Jag tvekar inte för att köpa minneskortet direkt om det är prisvärt, även om jag nu vill ha 512mb istället så är 128Mb en god start (men det kommer absolut inte räcka).

Richard Andersson

webmaster@the-webhost.com

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...