Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PDF till tryck


Petter6

Rekommendera Poster

Ska skicka iväg ett visitkort till tryckeriet, men har lite undringar. Jag har jobbat med det i Illustrator, men undrar om det måste monteras i PageMaker innan jag skickar iväg det. Jag hade tänkt skicka det som PDF, men undrar då om det är nån skillnad att generera en PDF-fil från Illustrator med EPS som original jämfört med att Distillera det från ett PageMaker-dokument. Har nämligen lite problem med att vissa vikter av typsnittet som jag använder inte dyker upp i PageMaker, men finns i Illustrator (har installerat typsnittet med Adobe Type Manager).

 

Tacksam för all hjälp jag kan få!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att du konverterar texten till banor i illustrator (Text/Skapa textkonturer) så slipper du problem med typsnitten.

Sedan ska det inte vara nåt problem att skapa Pdf från illustrator eller om du väljer att montera Eps:en i Pagemaker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående...

Se till att alla typsnitt är banor. Och lägg en 'osynlig' platta som bakgrund när du skapar din pdf. Annars har den tendensen att beskära ditt visitkort efter den ytterkant du har på ditt faktiska montage vid utskjutningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...