Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NTSC och Pioneer 454S


Johan Augustsson

Rekommendera Poster

Johan Augustsson

Hej!!

 

Jag har nyligen köpt en Pioneer 454S. Spelaren funkar bra förrutom när jag ska spela NTSC skivor. Tyvärr stödjer inte TVn NTSC, så utan några inställningar blir bilden svartvit.

 

Jag har även en Pioneer 340 med samma problem. På denna räckte det att stänga spelaren samt starta med spolknappen intryckt för att tvinga spelaren i PAL läge (NTSC->ModPAL).

 

Detta fungear mycket bra på denna spelaren, men när jag gör samma sak med 454 händer absolut ingenting. Det låter nästan som om spelaren inte fungerar tycker jag.

 

Har någon något tips?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Har spelaren RGB ut och har tv:n RGB in?

I så fall så kommer du förbi färgsystemen helt och hållet. Förutsättningen är bara att TV:n kan synka en 60Hz-signal, men det verkar den ju kunna.. (Eftersom du får svartvit bild)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Augustsson

Hej!

 

Tack för tipset, Men tyvärr blir inte detta häller bra. Jag får färg och bilden rullar inte, men ibland rullar det svarta remsor som går vågrät över skärmen ca 5-10cm breda. Det konstiga är att om jag pausar filmen under en sådan missfärgning försvinner inte den svarttonade delen. RGB fungerar med andra ord inte perfekt, även om det är mycket bättre.

 

Letar fortfarande efter ett sätt att få spelarens NTSC->ModPal att fungera så som på Pioneer 340.

 

Finns det någon som lyckats med detta på en Pioneer 454?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Då betyder det att tv:n inte kan synka 60 Hz. Två alternativ: köp ny tv som klarar NTSC eller en annan dvd-spelare som klarar spela upp NTSC i PAL. Eller så får du glömma amerikanska skivor..

(eller använda den gamla spelaren som du har och som klarar NTSC)

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-29 23:55:08 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...