Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle Studio 8


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Jag har införskaffat det utmärkta videoredigeringsprogrammet Pinnacle Studio, version 8. Programmet är lätthanterligt och smidigt. Saknar kanske några finesser som finns hos t ex Adobe Premiere, men klarar ändå av det mesta i redigeringsväg !

Med i paketet är en s k break out box, vilken var en av de stora anledningarna till att jag köpte det ! Den har både in- och utgångar för S-video och composite, såväl video som audio. Med denna box når jag direkt från timelinen ut till videoapparat eller TV, vilket är förnämligt om man vill spara resultatet analogt.

Men jag gör också DivX-filmer utav mina alster, vilka jag kan titta på med hjälp av CD-spelaren, där jag också har bränt CD-skivorna till detta format. Vad jag skulle vilja göra vore att på något sätt får ut bild och ljud via break out boxen till TV:n !

Jag skickar ut denna fråga:

Finns det något sätt att göra detta på, t ex genom någon drivrutin som förmedlar signalerna från CD-spelaren till TV:n via boxen ? Samma fil som finns inbränd på CD-skivan, kan ju jag titta på med Pinnacle Studio om jag tar in den på timeline, så det måste finnas en felande länk någonstans !

 

Tacksam för tips !

 

Karl-Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...