Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Surrar

sjohan

Recommended Posts

Hej

Igår så köpte vi en ny dator på elgiganten. En legend 202A dennas ljudkortsurrar. JAg har provat att installera om ljudkortet och jag har letat efter nya drivrutiner men inte hittat några nyare. Någon som har en ide på vad som kan vara fel. Mikrofonen är avstängd så den kan inte störa...

Ljudkortet heter "Sigma Tel C-Major Audio" tror jag. Tacksam för ideér...

/johan

Oskar Hansson

Är det ett konstant surr oberoende av volym etc..?

Jag hade ett sådant problem en gång. Efter att ha bytt ljudkort och högtalare utan resultat bytte jag nätagget. Då fungerade det. Kanske nåt att kolla upp?

Misstänkte iof nätagget tidigt eftersom en datorbutik just bytt det efter att det gamla "small". Men enligt deras felsökning så var det ju inget fel... ja.. ja.. hela historien är lång.

Kontentan är iaf att det kan vara värt att kolla upp nätagget om inget annat hjälper.

/Oskar

Laozi - ”Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful”

Ljudkortet kan bli störd av något annat inuti datorn, t.ex. nätaggregat, hårddisk eller annat.

Ett första tips kan vara att försöka flytta på ljudkortet till en annan plats, långt bort från nätaggregatet, grafikkortet o dyl.

Några andra tips från sökning på google var att pröva att flytta på högtalarna, eller prova att lyssna i hörlurar och kolla om surret finns där också.

• 4 weeks later...

Om ljudkortet satt i datorn vid köpet:

Lämna in datorn för service. Det är nog för sent att ångra köpet.

Om felet kvarstår så ska du lämna in den igen GENAST.

Om inget hjälper trots flera reparationer så kan du försöka häva köpet.

Köp aldrig mer en dator från ett varuhus. Undvik "märkesdatorer". Köp HPD (HopPlockade Delar).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...