Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konflikter???


smaug

Rekommendera Poster

Jag har en AMD XP 1600+ med ett Epox EP-8KHAL moderkort. VIA KT266A chipset. En Seagate Barracuda IV 80Gb hårddisk. Jag funderar på att köpa en Maxtor Diamondplus 9 120Gb UDMA 133:a.

Finns det några kända konflikter? Bör jag undvika den HD:n och köpa någon annan? Jag tror inte min burk fixar UDMA 133 men det borde väl vara bakåtkompatibelt eller?!

 

Ytterst tacksam för all hjälp jag kan få! =)

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag tror inte min burk fixar UDMA 133 men det borde väl vara bakåtkompatibelt eller?!

 

Har du en blå kontakt för IDE-kabeln på moderkortet så är det UDMA133. Själva kontakten ska också vara blå då.

 

Annars är det klart att du köra en hårddisk i alla fall. Tror inte att det ska vara några problem. Klart, prestandan blir väl inget vidare.

 

---

/Stefan Eklinder

 

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en blå kontakt för IDE-kabeln på moderkortet så är det UDMA133. Själva kontakten ska också vara blå då.

 

Nja, kontakten på mitt gamla Asus CUV4X är också blå, men det är bara UATA66, så det är en sanning med modifikation.

 

Men det ska i vilket fall vara bakåtkompatibelt.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

[inlägget ändrat 2002-12-26 20:06:01 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prestandan blir visst det suverän... som sagt, ATA66 räcker till de flesta diskar idag... ATA100 till två samtidigt, och ATA133 är verkligen totalt meningslöst just nu. Och som jonasn skriver, färgade kontakter är det på alla 80poliga kablar, som började användas iom ATA66 (blå->grå->svart).

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATA133 är verkligen totalt meningslöst just nu

 

Motivera?

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...