Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IPAQ 3630 kollaps


nilspilot

Rekommendera Poster

Köpte mig en IPAQ 3630 som liten julklapp åt mig själv att användas som GPS presentatör till sommarens segelflygningar. Men säg den glädje som varar. Efter ett par timmars introduktionspekande med pinnen slocknade apparaten uppenbarligen på grund av dåligt batteri. Nu har jag laddat den men jag kan inte starta den. Det står iPAQ Pocket PC COMPAC P1.07 2.14 i fönstret. Kan någon på ett för en teknisk idiot begripligt sätt förklara hur jag ska bära mig åt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre finns jag 30 mil från manualen för tillfället och en tid framåt så jag har ingen aning hur man gör prektiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En soft reset gör du genom att peta med pennan i det lilla hålet i "botten" bredvid synkporten. Du förlorar ingen data vid en sådan "omstart", det kommer förmodligen att lösa ditt problem.

 

En hard reset får du om du stänger av huvudströmbrytaren bakom den lilla luckan, och sedan slår på den igen.

OBS, DETTA INNEBÄR EN FULLSTÄNDIG ÅTERSTÄLLNING AV iPAQ:EN. Dvs som den var när den levererades.

 

 

-------------------------------------------------

Favorit i repris: Vilka är det mest synd om i nätverket?

Svar: IP-stackarna ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack PPC. Alla hattar kastas mot himlen i glädjen över att den funkar igen. Det behövdes en "hårding" men vad gör det när jag ändå inte hade hunnit lägga in nåt i datorn. Har Du eller någan annan här kanske någon erfarenhet av GPS-applikationer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...