Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DI-804 problem


Kalich

Rekommendera Poster

Hej, har en DI-804 och har problem, det e så att när jag sitter o surfar/spelar spel över nätet etc så lägger internet helt plötsligt ner.

Ibland fungerar det och lägger inte ner på flera timmar och ibland lägger de ner flera ggr under bara nån timma.

Har provat o uppgraderat firmware och såna saker, men det e samma problem iaf.

Det fungerar perfekt när ja inte har routern och kopplar in internet till en dator.

Nån som vet va de kan vara för fel?

 

/Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem.

Fast det har aldrig hänt när jag spelar, bara när man surfar så ba POFF å internet dör! Har du TELIA ADSL?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det har jag

När internet lägger ner så måste ja gå o starta om routern, ibland så fungerar det direkt efteråt men ibland kan ja behöva vänta i uppemot 5-10 minuter innan de vill fungera igen :/

[inlägget ändrat 2002-12-27 00:16:16 av Kalich]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du någon brandvägg? Ibland kan brandväggar få spel och låsa all trafik, vilket skulle resultera i ditt problem. Om så skulle vara fallet, avinstallera brandväggen och installera en annan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

har Telia ADSL och D-link DI804 har också haft lite problem med att internet försvinner men då fick jag ett word doc av d-link hu routern skulle ställas in och efter det har det inte krånglat med att det dör utan bara när telia själva stängt ner. kolla denna adress jag la upp den för att visa. hoppas den funkar

 

http://w1.503.telia.com/~u50303819/Telia%20och%20DI-804.htm

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...