Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP och viloläge


Arzenik

Rekommendera Poster

Hej

Använder oftast viloläge när jag stänger av datorn (har en ikon på skrivbordet att klicka på istället för att gå via Start för att avsluta. Lika dumt som att man måste trycka No för att starta en Ericsson). Avslutningen och följande start går mycket snabbare. men ibland kommer burken inte igång som den ska efter viloläge-avstängning. Läste nånstans att SP 1 skulle fixa detta men, som vanligt med Bills grejor, stämde det inte :-( Nån som har nån ide om ovanstående ??

 

/Arzenik

 

[inlägget ändrat 2002-12-25 17:06:24 av Arzenik]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har installerat SP 1. Tyvärr kvarstår problemet. För det mesta funkar allt ok, men dom gånger det inte funkar blir man lite irriterad och undrar vad det kan bero på. Har på din inrådan laddat ner fixen separat och ska lägga in den nu. Är väl inte så där väldigt optimistiskt inställd men vem vet.. TAck i alla fall för länken till MS-supporten !

SP1 installationen medförde lite andra underligheter:I Outlook Express kunde jag tidigare ha underkataloger till t.ex. inkorgen expanderade när jag öppnade programmet. Nu måste jag göra det manuellt gm att klicka på +-tecknet. Oxå lite irriterande. Har lite olika underkataloger som jag använder ofta. Internet explorer beter sig oxå lite mysko. Tanken har farit genom huvet om man månne ska ta bort fixen. Eller ta bort hela rasket och återgå till gamla hederliga Win 3.11. Fast då förlorar man ju

högerklicket....

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-25 22:29:28 av Arzenik]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Vill passa på och fråga hur man gör en ikon för att sätta datorn i Viloläge?

 

För att stänga av datorn går det att köra:

shutdown ....

Där det till och med går att stänga av andra datorer i nätverket. Jag vill nämligen med en ikon sätta både min dator och andra datorer i nätverket i viloläge (över natten eller helgen)...

 

Tacksam för svar!

 

PS. Jag tror att Ericsson har tänkt till och hoppas att användarna håller telefonen upp o ner då står det inte NO utan ON som faktiskt är ett rätt bra namn på en knapp för att sätta på en telefon!

[inlägget ändrat 2003-08-31 20:16:31 av Danne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...