Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

är jag en mailg hos Telia?


€inri

Rekommendera Poster

Bland spam som fortsätter komma

trots vidtagna försiktighetsåtgärder märks

epost adresserat till exempelvis (som i dag)

till mailg@telia.com

 

Varför ska man behöva tåla detta?

Det hjälper ju inte med åtgärder hos mig i epostprogrammet. Borde inte Telias excellenta tekniker kunna göra en insats här?

Jag bara frågar. F.ö. GOD FORTSÄTTNING

 

Tacksam för alla tips om problemets lösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll hur excellenta tekniker det finns på ett företag. Om dom gör vad chefen inte vill de ska göra får annat jobb. Telia chefer är bara glada åt dina spam, Telia tjänar ju pengar på dom, mer trafik.... Läste licensvillkoren, telia förbehåller sig rätten dela med sig all information om mig till alla de samarbetar med. Och samarbetar gör man ju med alla...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Anders för tipset om MailWasher.

Det förefaller bra. Trevligt med ett program fr 'down under' förresten.

 

Ett tillbakatips: Opera ver 7 finns och är i ett förbättrat skick.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag fick också spam som verkade komma från teliaadresser för ett tag sen. KOntaktade telia ang. detta men de sa att det inte kom från deras domän.

Läste på sidan http://www.home.se/home.jsp?id=235&menu=1 hur man går tillväga för att kolla vart spammailet egentligen kommer ifrån!

Lite sent ute med detta svar men förhoppningsvis har det redan löst sig för dig?

Ragamuffin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

har nu vant mig vid att "filtrera" via MailWasher.

men spamdelen av eposten visar på en tilltagande mängd för varje månad.

Problemet förvärras för varje månad!

 

Det är ju så hemskt onödiga messages t.ex. att jag skulle flytta mina mortage loans till USA! Eller ta penisförlängande piller eller skaffe en vitrysk brud.

 

Betvivlar att en lösning kommer. All spam kommer ju utifrån, från andra kontinenter. EU håller nog på och försöker komma åt problemet (vi håller tummarna)

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...