Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eudora kraschar...


Chakotay

Rekommendera Poster

Själv är jag nöjd Outlook Express-användare (i Sverige) men en tjej i USA skrev till mig:

"For some reason, letters in foreign alphabets cause my eudora e-mail program to crash."

 

Det framgår också att hon till "letters in foreign alphabets" räknar 'å', 'ä' och 'ö'.

 

Har ni något tips jag kan förmedla till henne för att förebygga att det kraschar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att Eudora kraschar om hon får ett brev innehållandes någon icke-amerikansk symbol?

 

Låter som ett kompatibilitets problem med någon annan mjukvara. Eudora utnyttjar till exempel Quicktime och IE för att visa olika innehåll i breven.

 

Har tidigare god erfarenhet av Qualcomms kundtjänts/bugrapport och jag rekommenderar dig eller din vän att surfa in på deras hemsida och beskriva problemet i lite mer detalj.

 

Alternativt, om hon nu inte har det, ladda hem senaste upplagan, version 5.209 tror jag ett det är.

 

 

O.T.

Min anmälan till Qualcomm gällde att Eudora hänger sig om man startar det på en dator med en inaktiv nätverksuppkoppling, typ Telia ADSL utloggad, och Eudora är inställt på att automatikst leta efter mail var xx minut. Detta var inte en bugg enligt dem... Då måste det vara en funktionalitet (feature?)!

 

Men de svarade snabbt :)

 

/T

 

(Mycket möjligt att Erik6 har rätt. Bra förslag!)

 

[inlägget ändrat 2002-12-25 10:59:19 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske borde citerat mer ur hennes mail på en gång. Före det jag redan citerat stod det:

"Your address at the top here comes across as jibberish on my

computer. I suppose that this is because you are using Swedish characters."

 

Och efter det i mitt startinlägg citerade:

"It would be better for me if you would put your return address in plain

text instead."

 

Det som står överst i hennes svar är namnet på min hemsida, plus mitt namn, såsom jag angivit det, som namn för avsändare. Dessa uppgifter vill jag inte avslöja här, men de innehåller faktiskt inga 'å', 'ä' eller 'ö', som jag skriver det, men har blivit kompletterade med nåfra siffror.

Det enda som möjligen kunde vara "konstigt" är ett ´-tecken över en bokstav.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog svårt att felsöka detta. Problemet kan som sgat dels ligga i Eudora men även i någon olycklig kombination av andra program.

 

En ny installation av Eudora kanske?

 

Och som tidigare sagts: Ta kontakt med Qualcomms buggrapport.

 

Jag läser annars min post med Eudora. Du kan alltid skicka ett brev till mig så får vi se om min upplaga kraschar. Det borde dock inte ske.

 

/T

(kraschar Eudora eller är det bara det att vissa tecken blir "jibberish"?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade i "huvudet" på hennes mail och där framgår att hon har Eudora 3.0.6. När jag sen gjorde lite research på webben framgick att det nu finns version 5, samt att ett antal förut kraschorsakande buggar fixats.

Så nu har jag mailat henne och tipsat om det, men inte fått något svar än.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahha, framsteg.

Kan av egen erfarnehet säga att den reklam de har i "Sponsored mode" inte är speciellt irriterande. Finns även en "Light" version, utan reklam men med mindre funkionalitet, samt en "Paid" utan reklam och med full funktionalitet.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...