Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Angående "reklam"


David

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Sitter och funderar på eForums femte regel...

 

"5. Gör inte reklam. Visst får du skryta med dina kunskaper och briljera med dina djupsinnigheter men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer. Men på sina håll finns det forum där du till och med kan göra det."

 

Det som jag funderar över är den sista meningen. Vilka är undantagen? Är det exempelvis tillåtet att i tråden //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=375731 tipsa om eget företag?

 

Man vill ju hålla sig på rätt sida reglerna :-)

 

/David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Ja jag tycker nog att du borde få det. Personen i fråga frågar ju efter ett företag.

 

Sedan kan man ju diskutera om du är opartisk och kan ge en bedömning som ej grundar sig på dina ekonomiska intressen?

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Det är väl svårt att vara opartisk när det gäller ens egna verksamhet, men det är ju upp till den/de andra personen/personerna att bedöma informationen och jämföra med andra alternativ.

 

/David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag funderar över är den sista meningen. Vilka är undantagen?

 

Eftersom eForums femte regel inleds med "Gör inte reklam." och formuleringen du funderar över lyder:

"Men på sina håll finns det forum där du till och med kan göra det" är jag tämligen övertygad om att det istället för "sina håll" borde stå "andra håll" (än eForum).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...