Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

God jul!


J. Rönnberg

Rekommendera Poster

GOD JUL!!

 

Har ni någon snö ute i Sverige?

 

Här är gräset grönt och någon plusgrad!

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plusgrad ?

En bit utanför Sala är det -23 och två decimeter stenhård snö.

 

Fast det är ju Jul förstås...

 

/TN [GODJUL] - Jag måste _umgås_ idag.[/GODJUL]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det nu +15 grader 38 minuter efter midnatt på juldagen. I år har vi alltså en mycket kall jul. Redan på annandagen väntas dock mer normala 25 - 30 grader.

Gräset är brunt, torrt och sönderbränt eftersom torkan fortsätter coh vi har vattenrestriktioner.

 

God Jul!

 

/Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hepp! God jul på er folket, här är det en halvdecimeter snö på sin höjd och tio minusgrader.

 

.wey @ småländska urskogen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vackert!

Lite snö till mig tack!

 

Fast en temperatur lite närmre nollstreket (Celsius) vore att föredra.

 

God Jul

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag verkar vara den enda som trivs när kvicksilvret sjunker ner till -25C :)

Nädå, jag älskar kyla. Tyvärr är jag då bosatt i Helsingborg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-25C är lite väl anser nog jag. Ingen vinst jämfört med -10 grader. Snön knarrar kanske lite mer, men det är likasvårt att krama en snöboll vid -10C som vid -20C.

 

Risken att få astmaliknanade retningar i halsen vid ansträngning ökar när det blir kallare, ett lager kläder till behövs och de stackars händerna måste stoppas ned i tumvantar för att överleva.

 

Nu måste väl erkännas att jag upplever inte så många dagar med vare sig -10 eller -20 grader per år då jag lever i närheten av Stockholm.

 

Men -5 till -10 grader, några decimeter nysnö, en strålande sol. Ja det är min drömdag under vinterhalvåret. Men innan snön kommer ska sjörna frysa. Spegelblanka.

 

 

/T

(mmh - nytt felmeddelande.. försöker igen)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-25C är lite väl anser nog jag. Ingen vinst jämfört med -10 grader. Snön knarrar kanske lite mer, men det är likasvårt att krama en snöboll vid -10C som vid -20C.

 

Nja, det jag tycker gör mest skillnad är att det känns mer "friskt", det känns som om luften blir renare ju kallare det är... sen blir jag oftast piggare ju lägre temperaturen sjunker :)

 

 

Risken att få astmaliknanade retningar i halsen vid ansträngning ökar när det blir kallare, ett lager kläder till behövs och de stackars händerna måste stoppas ned i tumvantar för att överleva.

 

Hmm.. själv kör jag utan långkalsonger och vantar, men jag är väl lite speciell :)

 

Blev dock lite kallt åt fingrarna att bära hem julkplappspåsarna utan handskar :)

 

 

Men -5 till -10 grader, några decimeter nysnö, en strålande sol. Ja det är min drömdag under vinterhalvåret. Men innan snön kommer ska sjörna frysa. Spegelblanka.

 

Hehe, för mig är det tvärt om, jag gillar mörka, iskalla vinterkvällar :) Mår bäst då.. den här sommaren gillade jag verkligen inte till skillnad från dom flesta andra, höll mig mest inomhus på dagarna (höll ju på att krevera i den sliskiga hettan om man gick utomhus) och var ute på kvällen/natten :)

 

____________________

/brorsanhttp://www.brorsan.com - nere tills efter jul

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-25 i sundsvall inatt höll på att se till att jag frös fast när jag skulle hälsa på en vän, men jag kan bara hålla med hur härligt det är när man tar ett djupt andetag och man känner hur frisk luften är :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...