Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SonyEricsson P800


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Då så, då hade man införskaffat sig en SonyEricsson P800 och undrar vad man ska med den till. ;)

Mitt första och största mål är att streama musik med mitt GPRS (telia - gick igång felfritt). Vad kan man använda för prog för det?

 

Vad finns det mer för roliga program man kan lägga in?

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket blir det hetaste ämnet framöver?

Svar: SonyEricsson P800 är min gissning.

 

Är också nybliven ägare. Mitt största mål/problem är att få WAP att fungera. Har hämtat inställningarna från SE (Comviq har ej ännu). Men jag får inte till det. Något är problem med WAP-gateway.

Vad som i alla fall fungerar är e-posten, som går via GPRS.

 

Lyckas heller inte synkronisera kalendern med Outlook. Däremot kontakterna går bra.

Så långt har jag kommit.

Känns just nu avlägset med roliga program.

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kommer det kosta sen?...kommer man åt sajter som eForum med en P800...blev lite sugen på ny nalle nu...;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här skriver Comviq om prisbilden efter 31 jan:

 

"Det är fortfarande kostnadsfritt att använda GPRS i Comviqs nät till och med den 31 januari 2003. Ny prisplan gäller från den 1 februari. Då försvinner månadsavgiften för GPRS och du betalar endast för den mängd data du laddar ner till din mobiltelefon. Dataöverföring mäts i kByte. Att se en WAP-sida i din mobil kräver ca 2 kByte och att sända eller ta emot ett mail kräver ca 5 kByte."

Men med Comviq vet man aldrig. Som det varit nu har de förlängt gratisperioderna ett flertal gånger. Vilket är förståeligt med tanke på den instabila GPRS-uppkopplingen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första och största mål är att streama musik med mitt GPRS (telia - gick igång felfritt).

 

125 kr/MB?

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att läsa eforum via länken jag postade tidigare. Detta svar är skrivit och skickat från P800.
Vart postade du den länken? Testade lite ifrån sängen innan jag gick upp imorse, att surfa in på eforum.idg.se. För det första var det oläsligt och för det andra slukade den 0,1Mb per sida vilket trissar upp räkningen ganska friskt om man är lika flitig ifrån mobilen som från datorn. ;)

 

125 kr/MB?
Riktigt så dyrt blir det väl inte, men att streama musik ifrån "mobilen" är ju mest en kul grej, ett bevis på att tekniken klivit ett steg framåt.

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vart postade du den länken?"

Det var i ett annat forum, men här är länken:

 

http://www.tydal.nu/eforum-light/

 

Nu har jag fått igång WAP. Måste säga att det är en höjdare att wappa i P800 jämfört med tidigare SE-modeller.

Kalender fungerar också nu.

Men ringsignalerna är inte mycket att hurra för. Jag saknar faktiskt Ericssons karaktäristiska low, high och vad de hette.

 

God Jul!

 

PS. Vad jag vet är det inget samarbete. Men i och med att Erik givit poäng så utgår jag från att det är sanktionerat av IDG.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-24 09:12:21 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ringsignalerna är inte mycket att hurra för. Jag saknar faktiskt Ericssons karaktäristiska low, high och vad de hette.
Ja Ericsson har alltid haft sina klassiska signalen. Sammanslagningen med Sony var kanske lite av ondo. ;)

Jag hade gärna valt en mp3-fil som ringsignal, men det verkar inte gå riktigt. Men jisses va fräck den är. Här snackar vi JULAFTON. :)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz - önskar alla en riktigt God Jul

---

Måste ju skriva det också. ;)

 

[inlägget ändrat 2002-12-24 09:15:34 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som känner till något bra prog/codec som fixar mp4-filer som kan spelas? Jag har en hel dröse videoklipp jag vill konvertera. :)

---

Oj vad jag editerar...

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/format/codecdownload.asp

Den ger ju en mpeg-4 codec. Men vad hjälper det. Jag kan fortfarande inte kompilera till Microsoft Video V3 eller vad det heter. :/

---

Och för er som tänker ladda ner mpegableX4, gör inte det. Filerna det skapar kan inte spelas i telefonen. :(

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

[inlägget ändrat 2002-12-24 10:29:11 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som har nån klar prisbild, så man vet säkert?

 

Finns det inga billigare alternativ om man vill surfa på nätet med en nalle? (för själva mobilen alltså)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mig om jag använder denna tråden för att delge all min erfarenhet med P800:n men det blir ju en del funderingar.

T.ex handboken.

Kan någon vara snäll och posta sidorna 113-128? :)

De fanns inte med i min version. ;)

 

Följande program sökes för P800

-ICQ

-Musikspelare som fixar shoutcast/windowsmedia-ström

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...