Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Website


MinuXom

Rekommendera Poster

Tjena!

 

I sverige används sedan 60-talet "du" när man tilltalar folk. "Du" med litet "d".

 

Man ser på på tok för många ställen exempel på att "Ni" stavas både med liten och stor bokstav i tid och otid. (Det värsta är när folk får för sig att stava "Ni" med stor bostav när det gäller pluralformen... ("[...] bla bla Ni på Ert företag [...]")

 

Stoppa uppluckringen av dureformen nu! Må Bror Rexeds ande saligen sväva över oss alla!

 

/ Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Jag håller med dig i många av de åsikter du framfört, men måste nog säga att jag är av den mer liberala åsikten (om någon mot förmodan är intresserad) att en sida får se ut hur den vill, vara hur användarvänlig den vill (eller inte vill), och använda vilka taggar den vill eller inte vill. (Det är sidinnehavarens problem...)

 

(Men vill man att alla ska kunna tillgodogöra sig sidans information, så bör man förstås hålla sig till alla standarder som finns, även om man till syvende och sist ändå är i händerna på browsertillverkarnas förmåga att följa dem....)

 

Sedan kan det nog vara lite "bagarbarnsyndromet" över webproducenters egna hemsidor - så är det i alla fall med min egen - det är inte säkert man lägger ner mest krut på sin egen sida, och det är inte säkert den är representativ för den kompetens man eventuellt besitter. Detta är förstås korkat, och återigen får man skylla sig själv....

 

För övrigt passar jag på och kommenterar det första svaret i den här tråden:

Produktion innebär att trycka upp cd-skivor eller att stansa ett hål 800 gånger. I vanliga fall utvecklas websidor.

Hemsidor är per definition producerade när de har utvecklats färdigt....

 

/ Johan

Som sig bör - en riktig besserweisser...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa uppluckringen av dureformen nu! Må Bror Rexeds ande saligen sväva över oss alla!

 

Språket utvecklas. Ibland ut ett bra håll och ibland åt ett dåligt.

 

/Johnny - Över 400 (o)seriösa inlägg!

http://www.johnnyronnberg.com/nejtillemu - Rösta nej till EMU den 14 september!

http://www.johnnyronnberg.com/fuglesang - En blivande legend?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med. Tycker det verkar lite nedlåtande med unga uppkomlingar som envisas med att titulera en med ni.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...