Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

1024 ram


r_l_p_

Rekommendera Poster

Kan någon hjälpa mig angående problem med mer än 512 ram. Jag själv använder Windows XP Home ohc kan inte spela alla spel eftersom jag inte har något "utrymme". jag ska frigöra mera plats säger datorn. HJÄLP MIG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter mer som om din hårddisk håller på att bli full. Om du dubbelklickar på "Den här datorn" (på Skrivbordet eller i Start-menyn) så kommer du se en bunt enheter. Högerklicka på C: ("Lokal disk (C:)"), och välj "Egenskaper".

 

Under fliken "Allmänt" kommer du att se "Ledigt utrymme". Vad står det för tal där?

 

Du bör avinstallera de program som du inte använder, och ta bort filer som du har laddat hem som du inte behöver längre (installationsfiler, musik, filmsnuttar, etc, etc).

 

Det skulle även kunna vara så att ditt problem består i att det virtuella minnet börjar "ta slut". I så fall behöver du öka storleken på det, samt kolla ifall något program strular och har allokerat "för mycket" minne.

 

Ciao,

Anders

 

[inlägget ändrat 2002-12-22 13:24:59 av Anders N]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

jag e mycket glad att någon svarade på min fråga, men svaret är tyvärr något fel eftersom min HD är å¨80GB och jag använder endast 15GB.... jag vet inte va jag ska göra :(

 

//Richard

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat hur inställningarna för växlingsfilen ser ut?

Har du installerat alla patchar till XP? (SP1 till exempel)

Har du kollat om det finns patchar till spelen?

 

Hm.. bara några tankar på åtgärder.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...