Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program till Ericsson P800


ktd

Rekommendera Poster

1) Finns det program så att man editera

kontakterna på datorn i sin P800?

Har inte hittat nått.

 

2) Har inte Ericsson nått kalenderprogram som man

kan ha på datorn typ som Palm har?

Vill INTE köra

Outlook...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med P800 fick jag en skiva PC Suite som är synkroniseringsmjukvara för Outlook och Lotus Notes. Kan du inte använda den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Microsoft fixar till så att det inte tar så lång tid att öppna & stänga skiten så kör jag det. Men så länge Outlook Express är så pass mycket snabbare så kör jag med det.

Nokia skriver ju egna program till sina telefoner. Det här är första gången jag köper en Ericsson och säkert sista.

Det är inte så konstigt att Ericsson håller på att kursa med tanke på deras skit dom släpper. Det är ju inte långt till Finland så lite industrispionage skulle nog behövas för Nokia kan sina saker!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så trött när jag läser sånt här.

 

Om man nu prjösar 6-8000 spänn för en telefon så brukar jag läsa lite om produken först iaf.

 

Dessutom: Outlook 2002 tar 2-3 sekunder att starta på min burk, är det så brutalt långsamt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8000:- spänn är väl inte så farligt men Nokias telefoner för 2000:- har egna program för telefonbok editeringoch sånt.

 

Har inte provat Outlook 2002 bara dom tidigare. Får väl ge 2002 en chans då kanske...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag editera adressboken till min T68 så lär du kunna göra det med din 800.

 

Men känner du att din dyra Ericsson är för avancerad för dig så köp en barntelefon "3310".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men med din barntelefon för idioter finns det programvara för editering av adressboken, det finns det inte för P800 om man inte vill använda Outlook eller windows adressbok.

Min fråga var inte att det är för avancerat utan att det är enklare och bättre att använda specialskrivna program som tex. Nokias PC Suite än att synca till windows.

Om man är en person som nöjer sig med en T68 så borde man inte ge sig in i en diskussion om sånt hör!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett simpelt program när jag skaffade min datakabel där man kunde redigera adressboken. Ska försöka kolla upp var man hittar programmet.

 

Jag tror SE prioriterade lite annat, än att fixa ett adressboksprogram för PC. Kolla med deras support och fråga om det är på väg ett sådant program du letar efter. P800 är ju inte sketatrist att sitta och redigera sina kontakter i och SE tänkte väl att det dög med en outlook-synk.

 

Kanske kan du fuska dig till något om du skaffar en IR-anslutning till din burk. Har för mig att min T300 kan ta emot vcf-filer (Eller vad nu kontaktfiler heter) via IR och likaså skicka sådana. Du kan ju kanske tömma telefonen på kontakter, redigera vcf-filerna i NOTEPAD i datorn och sedan swoscha in dem i nallen igen bara genom att skicka o ta emot via IR.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...