Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fältlista i Access


Arzenik

Rekommendera Poster

Hjälp ! Jag håller på att bli tokig(are).

Har en rapport i Access baserad på två tabeller. Men skulle behöva lägga till några flera fält i rapporten. Motsvarigheten till fälten finns i tabellerna men inte i fältlistan som jag får upp i rapportdesignen. Jag hittar inte var man lägger till fält i fältlistan.

 

Nån som behärskar Access ??

/Arzenik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du helt säker på att rapporten bygger direkt på två tabeller? Kan det inte vara så att rapporten egentligen bygger på en fråga där alla fälten från tabellerna inte finns med? Ofta skapar man ju en fråga mellan tabeller och rapporter.

-------------

Vänligen

Carl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka fält rapporten tar med hittar du om du öppnar rapporten i design läge, väljer visa/egenskaper och kollar Record source (källan).

Du kan ändra på rapportens källa om du klickar på knappen till vänster om källan, flytta markören först till egenskapsfältet, och där lägger till fälten du vill ha med.

Nu visas fälten även i rapportens fältlista.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...