Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort?


Miljarder

Rekommendera Poster

Går det att stänga av så att explorer inte kollar igenom alla bilder-, mpg- och avifiler vilken storlek de har? Till exempel 575x431 osv.. Jag tror att det är det som tar en grym prestanda om bläddrar i katalogerna eller är det nåt annat? Jag har en 2,4Ghz:are med 512Mb minne, den kör upp cpu:n på 100% och explorer.exe utnyttjar allt samt att den använder 3-400Mb minne!! Min 486:a hemma skulle vara mycket snabbare än denna på detta!

 

Nån som har nån fin lösning?

 

Tack för hjälpen och God Jul allesammans!

 

//Tomas

_________________________________________________

”Det är när det går långsamt som man förlorar sekunder!”

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...

Nog för att jag kör xp på ett antal masiner, men detta har jag aldrig råkat ut för..

Har du inte lagt in något extra pgm som gör detta?

Ingen lösing iof, bara en fråga..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara.(Troligt tom?) Kör dock ej det pgm:et själv så något säkert svar är det inte.

Har dock haft liknande problem, med andra program...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har fattat det hela rätt så tror jag att du har explorer.exe inställt till att visa allt i "Sammanfattnings läge" Det är därför det tar så förbannat lång tid för explorer att gå igenom alla filer. Byt till "Lista" geom att gå till "Visa" och sedan välja "Lista" så får du en mindre detaljerad vy och som säkerligen går snabbare att browsa. Annars kan du ju också tömma dina tmp kataloger och tmp internet files kataloger. Dessa brukar vara fulla med skit också.

 

 

_______________________________________

 

- who dares | wins.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...