Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Starta en site


Dahlgren

Rekommendera Poster

Jag har gjort en köp/sälj-site där folk alltså kan köpa och sälja prylar. Det är bara ett problem; hur får man in annonser?

 

Om t.ex. någon vill sälja något och går in på den siten och ser att det inte finns en enda annons där, då bryr han sig ju inte och tänker att han ändå inte kommer få något sålt där.

 

Följaktligen finns det ju inget att köpa heller.

 

Även om det kommer massor av folk samtidigt till siten kommer ju ingen att lägga in en annons eftersom det inte finns några annonser tidigare.

 

Är det någon som har något tips vad man kan göra i en sådan situation?

 

Tacksam för svar.

 

Mvh.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte riktigt så jag menade. Det är alltså en annons-site jag har och jag vill få folk att lägga in annonser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Alltså... Om du verkligen har drivet och ambitionen att skapa en köp/sälj-site så skulle jag rekommendera dig att ha tänkt igenom det här innan du lade ner en massa tid på att göra siten... ;)

 

Lite cyniskt kanske jag skulle vilja formulera mig såhär: Visste jag svaret på din fråga, skulle jag nog hålla inne med det, och göra en egen köp-och-sälj-site. (Förutsatt att jag gjorde bedömningen att det var ett ekonomiskt lönsamt projekt...) (För att det svåra är inte att göra siten, utan att hitta på en affärsidé med bärighet)

 

Mindre cyniskt uttryckt: Kan du inte planka annonser från gula tidningen?

 

/ Johan

 

[inlägget ändrat 2002-12-20 14:46:10 av Nollis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Håller på med ett projektarbete där ja bygger en radannonseringsmarknadsplats(samma sak som du har). Jag ska tvinga alla mina vänner att lägga ut sina saker där...=)

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...