Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filter och tom ämnesrad


SCh

Rekommendera Poster

Jag har ett spamfilter i min Outlook Express som jag ständigt bygger på. Dock har jag inte kommit på något sätt att filtrera mejl med tom ämnesrad och dessa spam-mejl med ämnesraden utelämnad blir fler och fler. Finns det något sätt att med filtret sortera mejl med tom ämnesrad?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, att hålla på och bygga egna filter i ett mailprogram är ett hopplöst projekt. Vill du, så lycka till... Jag rekommenderar att du använder ett externt program att filtrera mailen genom, de är oerhört mycket mer avancerade och kapabla. Förslagsvis program som spamassassin, mailwasher m fl, gärna kombinerat med uppslagningar mot rbl-listor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju ett tips? Måste säga att det filter som jag använder mig av sedan något år tillbaka fungerar alldeles utmärkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 years later...

I OE anger man för regeln att ämnesfältet ska innehålla "orden" alfabetets bokstäver samt siffrorna 0-9 ett och ett. Därefter anger man vad regeln ska göra, t.ex. "Ta bort från servern". Lösningen är att sedan klicka på Alternativmenyn och välja att dessa ord INTE ska finnas med. Ett mejl med ämnesfält som är tomt kommer därmed att plockas bort från servern utan att jag behöver se det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...