Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Utforskaren trög

johan18

Recommended Posts

Hej

När jag går in i "Den här datorn" så tar det ganska ofta ½-1 min innan enheterna kommer upp. Vad beror detta på, eller hur kan man hitta felet?

Olof Andreassen

format c: /q /u?

Känns som din dator gör saker som den inte borde göra, tex. ger dyrbar prestanda till andra proggs? Lite prestanda tweaking skulle nog inte sitta fel...

start/run/msconfig

klicka bort allt som inte du känner är direkt nödvändigt ifrån startup, du kan alltid disabla en hel del tjänster som man oftast inte har någon större nytt av....

Servicepack1 för xp tyckte iaf jag speedade upp allt en del, testat det?

...jag anslutit nätverksenheter till enheter på datorn. Detta i sin tur beror på att nätverket XP-win98 är fruktansvärt trög. Det går hyfsat snabbt att hitta nätverksenheten om den är ansluten, men varje gång jag går in i "den här datorn" och enheten inte är ansluten tar det lång tid för exporer/utforskaren att förstå att den INTE finns...

Så jag får nog stå ut med att det tar ca 1 min att komma in i min win98 maskin, via explorer..

Har skaffat en FTP-server, så det går nog lite snabbare, att både hitta och föra över filer...

Utforskaren är trög på annat sätt också. Att föra över filer mellan hårddiskar går dubbelt så snabbt med totalcommand, än med utforskaren...tänk att en gammal fönsterapplikation för dos går snabbare än den egna filhanteraren..;o)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...