Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Solder of Fortune och Andra spel

Bengt Lundström

Recommended Posts

Bengt Lundström

Om jag använder drivrutinerna på skivan som följde med Grafikkortet så kan jag spela ganska länge men efter ett tag så hänger sig datorn och får använda reset för att komma ur, om jag använder senaste drivrutinen, så laddar spelet men den stannar innan den gått över till själva spelet, mycket konstigt tycker jag. Har provat att flytta runt mina kort och även manuellt satt IRQ, men det hjälper inte. Grafikkort ATI Radeon 7500 Ljud SB-PCI128 Moderkort Solltek 85 drv5 P4 2400mhz 512 DDR. Systemtemperatur 31 grader har även senaste 4in1 från VIA och senaste BIOS på moderkortet, jag har även provat med det integrerade ljudkortet men samma sak. Någon idé vad problemet kan vara? Om jag inte spelar är datorn hur stabil som helst. OS är Windows XP Pro har även provat med Windows 98 SE.

Jag har haft ett Radeon 8500 ett år nu och har samma problem fast ännu värre. Det finns ingen "rätt" lösning på ditt problem. Ett tips är att klocka ner grafikkortet med t.ex. PowerStrip.

Du kan läsa åtskilliga inlägg om detta problem (infinity loop, lock up) hos www.rage3d.com

Lycka till !

// C

Bengt Lundström

Det är ATI:s dåliga drivrutiner med andra ord. Det löser sig väl bäst med att köpa ett Geforce4 ti 4600, för NVIDIA kan i alla fall skriva drivrutiner. Då blev man lurad att köpa ATI Radeon istället för ett Geforcekort.

Det löser sig väl bäst med att köpa ett Geforce4 ti 4600

Nej, det bästa är att köpa ett Radeon 9700pro.

Jag har ett 8500LE och jag har inga problem med vare sig drivrutiner, SOF eller några andra spel.

(De nya Catalystor 2.4 funkar mycket bra).

//Roger

Bengt Lundström

Jag har ledsnat på ATI.

Nu har jag beställt ett

Geforce4 ti 4600.

Är det detornatordrivrutinerna som är bäst till det kortet??

Jag har haft problem med Colin McRye 2, men det löstes genam att ansluta en extra skärm.

De senaste Catalyst är för övrigt 2.5...

Mvk K Arne S

Vad fanns före datorn? Predatorn...

Bengt Lundström

Fick mitt Geforce4 Ti 4600 igår har sammanlagt spelat 5 timmar, grafiken är fantastisk och datorn har inte hängt sig en enda gång, inte ens när jag av misstag hade Antivirusprogrammet igång. Är mycket nöjd och kan varmt rekommendera kortet. ATI är historia för min del;)

Christian Lidström

det var ju bra!

.. men är det ett misstag att ha antivirusprogrammet igång?

_

///// Chriller

Your Shadow In The Darkness

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...