Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
FadiTobela

att fixa HD i mac!

Rekommendera Poster

Har en G3 blå.

Jag ska inte säga att jag är så nära att ge upp!

För många omstart och trögt känns det som när man jobbar parallellt med två el. flera program samtidigt.

Jag vill ha ett tips på ett tools program som fixar hårddiskar och kollar upp eventuella fel som kan uppstå vid fel avstängningar.

Stort tack på förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket system använder du? Är det en ide eller scsi disk?

Jag är lite osäker på vad det är som strular med din dator, men om det är ett systemfel så kan du använda norton disk doctor eller disk warrior. Finns i butik och funkar med alla system.

OS8-9

BÖRJA med att kontrollera disken med SKIVKONTROLL (disk first aid) som finns installerat med systemet i mappen verktygsprogram.

OSX

Eller håll ned cmd-s under uppstart OSX och vänta till prompten är färdig, skriv därefter in fsck -y och låt systemet kolla disken.

TÖM internet cach och loggfiler.

Skriv mer utförligt vad det är som strular nästa gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför ställer du inte frågan på 99mac.com eller macnytt.com för att få ett kompetent svar??

2 ypperliga svenska forum där du får all mactechsupport på några minuter, istället för det här sunkforumet.

Svar på din fråga

Jag rekomenderar alsoft Diskwarrior

http://www.alsoft.com/DiskWarrior/

Finns ännu sålänge bara till OS9, men en OSX version är på väg..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nixon, den attityden är ju inte precis rolig. Om du tycker detta är ett sånt sunkigt forum varför är du då här??

Det är ju vi medlemmar som gör forumet till vad det är. Har man en sån attityd så är det klart att det blir sunkigt. Men hjälps vi alla åt så kanske det kan bli bättre.

Visst, jag rekommenderar också andra forum, men inte för att detta är sunkigt utan för att det kan vara en fråga som det är lättare att få svar på på andra forum då det är fler Macägare där än här.

Sen vill jag bara påpeka till inläggsskrivaren att inlägget blev felpostat, borde finnas i "Övrig Mac-Hårdvara" och inte i "Macprogram, övrigt"-forumet (flyttar tråden).

I övrigt rekommenderar jag också DiskWarrior för att ta itu med hårddiskproblemet. Överlägset bästa programmet.

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

Jag är inte bara Macägare, jag är också Forummoderator.

[inlägget ändrat 2002-12-18 17:54:23 av CyberPet]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här forumet kan nog vara pra för Pc-nissar, men en macfråga besvaras bäst på ett macforum... Det finns 3 st ypperliga svenska macforum

http://www.macnytt.com/

http://99mac.com/

http://macprat.nu/

Anledningen till att det här forumet suger för oss macmänniskor är att vi får usel hjälp..T.ex. tog över 2 timmar innan någon svarade på den här tråden och att macanvändare jämt blir dissade av trångsynta Pc-nissar..

[inlägget ändrat 2002-12-18 22:09:56 av nixon™]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jösses!!

Jag repeterar att det kanske inte finns så många Macanvändare på eForum, men jag räknar till 6 st Mac-forum här på eForum, så helt sunkigt är det inte. Det hänger på DIG och det hänger på MIG och det hänger på alla andra också om det ska vara bra forum.

Det finns ingen lag som säger att det bara måste finnas ETT forum för Mac, och många som går över från PC till Mac kanske just har hittat detta forum och därför behöver lite stöd och hjälp. Då är det bara att hjälpa till.

Har du ingen lust att hjälpa till så förstår jag inte vad du gör här. Du stör stämningen (den lilla som finns) genom att vara otrevlig och vräka ur dig kommentarer som att forumet är sunkigt.

Själv är jag moderator på de flesta Macforumen här på eForum för att jag är AKTIV. Hur är det med dig??

Dessutom besöker jag alla de forum du räknat upp, plus 3-4 stycken till på engelska också. Bara för att jag besöker dem betyder det inte att jag inte vill besöka detta forum också.

Jag har kunskaper som jag delar med mig oavsett i vilket forum, det tycker jag du ska göra också istället för att klaga.

Nu sätter vi punkt på denna diskussion och övergår till att hålla oss till fakta.

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

Jag är inte bara tokig, jag är MODERATOR också. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...