Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radera filer


lillen_009

Rekommendera Poster

Jag har en mapp på servern som heter files vilen innehåller lite dokument samt bilder. Jag vill kunna administrera innehåller online utan att behöva använda FTP. Jag kan lista alla filerna i mappen och sedan har jag checkboxar framför varje fil, men sedan kommer jag inte längre. Det ska vara så att man kryssar i checkboxarna och klickar på Submit så ska de filerna tas bort. Hur ser själva scriptet för borttagandet ut?? Lista filerna med checkboxar är ingeproblem.

 

:thumbsup: Poängvarning utfärdas till bra svar

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-16 21:44:57 av lillen_009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Du får använda filesystemobjects för att lösa detta. Varför inte ta en titt på IDG Webstudios guide kring detta. Guiden hittar du här:http://www.idg.se/webstudio/pub/article.asp?id=90

 

Återkom gärna med frågor. Hoppas det hjälpte.

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har redan kikat på det, men det är att kombinera det med checkboxar som jag inte får att fungera. Så långt har jag kommit att jag förstår att man måste använda if-satser, men jag får det inte att fungera. Det kan bli upp till 40 filer i mappen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag hittade ett script på hotscript.com som fungerar

[inlägget ändrat 2002-12-17 00:38:24 av lillen_009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har lagt upp mitt admin system (http://www.gladh.nu/admin) på Aspsidans scriptarkiv så man kan ladda hem det om man vill därifrån.

 

Tassadar webadmin heter det.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tack för det men jag har provat det och får något muppigt error. Lade uppzippade filen under c:\inetpub\wwwroot\admin och skapade en annan mapp under c:\inetpub\wwwroot\ som jag döpte admintest. Läste Readme filen och jag trodde man skulle göra så. Men då får jag följande error:

 

Körningsfel i Microsoft VBScript (0x800A0005)
Ogiltigt proceduranrop eller argument.
/admin/index.asp, line 27

 

Jag lade några bildfiler och textfiler i mappen admintest för att prova, men...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...